Ne všechno funguje ... Víme o tom a pracujeme na nápravě. Děkujeme za pochopení.

Zastupitelé MČ Praha 21 připravují prohlášení k pokračování přerušené veřejné schůze ZMČ dne 22.6.2015

Pokračujeme v informování o tom, že v Újezdě část zastupitelů bojuje proti pokračování jednání ZMČ v době, kdy veřejnost nemůže přijít ( Právě probíhá… v ON 24.6.2015 dopoledne ZDE). Zveřejňujeme text připravovaného Prohlášení zastupitelů ze dne 25.6.2015, kterým část zastupitelů MČ P21 reaguje na situaci v Újezdě nad Lesy po přerušení 4. veřejného jednání ZMČ dne 22.6.2015 a stanovení jeho pokračování na pondělí 29.6.2015 od 8:00 (pozvánka starosty MČ P21 na webu obce a v ON 24.6.2015 odpoledne ZDE):

S ohledem na projednávání rozpočtu, závěrečného účtu za rok 2014 a bodu vysvětlení odvolání ředitele ZŠ, my, jako zastupitelé Městské části Praha 21, podporujeme pouze takový termín pokračování jednání přerušeného dne 22. 6. 2015, který umožnuje účast veřejnosti a v souladu s §60 odst. 3 zákona 131/2000 o hlavním městě Praze také účast všech zastupitelů.

Pozvánku, zveřejněnou dne 24. 6. 2015 na webových Městské části Praha 21, na jednání dne 29. 6. 2015 v 8:00 vnímáme jako nevhodnou a (úmyslně či chybou) omezující účast veřejnosti i některých zastupitelů.

Výzvu podporují všichni zastupitelé za Otevřený Újezd :

RNDr. Pavel Roušar
Ing. Michael Hartman
Ing. arch. Jan Záhora

dále:

MUDr. Jeníček Jaroslav, CSc. za Stranu svobodných občanů

a Ing. Petr Duchek, za stranu Patrioti ČR

a další zastupitelé.

ODS potvrdila, že včera večer poslali také výzvu klubu na kancelář tajemníka ohledně doporučení jednání v 17:00h.

Nadále nabádme k revokaci rozhodnutí, aby MČ nespáchala právní harakiri.

Definitivní Prohlášení očekávejme do konce dnešního dne.

Související příspěvky

3 komentáře

  • Monika Hartmanová

    Jak píše pan Duchek, pochybnosti se opravdu vkrádají, jedná se o velkých penězích, starosta Růžička v příkrém rozporu s morálním kodexem své vlastní strany odmítá přiznat majetek a zastupitelé koaliční i někteří z „opoziční“ ODS nepodpořili zařazení návrhu bodu programu do jednání zastupitelstva, aby starostovi splnění tohoto bodu morálního kodexu zastupitelstvo uložilo.

  • Osobně jsem konsternován vyjádřením starosty Růžičky, který v tiskovém prohlášení na stránkách ÚMČ vysvětluje nutnost jednat od 8 hodiny ranní. Divím se tomu zejména i proto, že jsem včera vedl poměrně obsáhlou e-mailovou diskusi mezi zastupiteli. Kdyby si z ní starosta alespoň něco odnesl, nemohl by napsat takové polovičaté informace.
    Zastupitelé totiž mají za sebou schválený zápis z minulého zasedání, nad kterým se déle diskutovalo, dále asi nejdelší bod celého zastupitelstva ohledně výstavby kanalizace a objízdných tras a také pevně dané interpelace v délce 1,5 hodiny.
    Nyní jsou na řadě body kratší, některé i jen informační a z těch problematických zbývají především účetní závěrka, hrůzný nález kontroly v základní škole spojený s odvoláním ředitele Kurky. To ale v žádném případě není v rozsahu od 8 do třeba 20 večer.
    Je jednoznačné, že tu jde o něco zcela jiného.
    O nepřítomnost veřejnosti, o obstrukci v jejímž důsledku nebude opozice v plné síle a nebude tím klást vedení obce nepříjemné otázky ohledně nevyjasněných několika set tisícových položek v ZŠ, které nejsou účetně k nalezení.
    Navíc nebudou předkladatelé některých bodů, takže se opět nic nedozvíme, jak je to s kauzou žaloby o 62 mil. apod.
    Je mi zle zejména z toho, že se stačilo na ZMČ normálně domluvit kdy, kde a v kolik se zastupitelé znovu sejdou a budou pokračovat (což starosta opakovaně odmítl) a tato informace mohla už v úterý ráno být na webu úřadu.
    Kdyby bylo vše čisté, bylo by snadné se domluvit. Takto se vtírají jen pochybnosti a třeba i zbytečné podezírání.

  • Michael Hartman

    Právní názor odvozený z metodického na základě stanovisek odboru dozoru a kontroly veřejné správy Ministerstva vnitra:

    Jestliže nedošlo ke zveřejnění informace podle § 60 odst. 3 a současně jestliže o zasedání zastupitelstva nebyla veřejnost informována ani jiným adekvátním a v obci obvyklým způsobem, pak zpravidla vůbec nebude možné hovořit o splnění zákonem stanoveného požadavku veřejnosti zasedání zastupitelstva obce, což ve svém důsledku znamená, že takové „zasedání“ nebude možno považovat za zasedání tohoto orgánu obce a „usnesení“ na něm přijatá za právně relevantní rozhodnutí zastupitelstva obce. Usnesení zastupitelstva obce lze přijímat pouze na řádně svolaném a veřejně konaném zasedání.

    § 60 odst. 3 říká, že informace o době a místě konání musí být zveřejněna/známa nejméně 7 dní před jeho konáním.

    Pokud je jednání sezváno na 8:00, která není obvyklá ani v MČ Praha 21 ani kdekoli v okolí a prakticky jde o historicky první zasedání svolané starostou MČ Praha 21 v době, kdy jsou ostatní občané práci, pak se domnívám, že jakoukoli vyjímku z adkvání informace a „obvyklosti“ uplatnit nelze.