Rada hl. m. Prahy dne 12. 7. 2021 schválila zahájení projektové přípravy elektrifikace linky č. 201 z Nádraží Holešovice na Černý Most, včetně rozšíření nabíjení pro bateriové trolejbusy v garáži Klíčov, odkud je linka č. 201 převážně vypravována.
„Postupná elektrifikace autobusů v Praze, která je v souladu s cíli Klimatického závazku hl. m. Prahy, schváleného v roce 2019, přispívá ke snížení emisí z dopravy. Další výhodou elektrifikace dopravy je i to, že dojde ke snížení hlukové zátěže ve městě. V Praze navíc usilujeme o to, aby byl tento přechod k udržitelnější dopravě spolufinancován programy Evropské unie,” říká primátor hl. m. Prahy Zdeněk Hřib.
DPP v současnosti připravuje několik rozvojových projektů elektrifikace autobusových linek. Jedná se o elektrifikaci linek v levobřežní části Prahy (linky č. 119, č. 131, č. 137, č. 176 a č. 191) a v severovýchodní části Prahy (linka č. 140 z Palmovky do Miškovic). Ve všech zmíněných případech je počítáno s využitím technologie tzv. dynamického nabíjení (In Motion Charging), kdy budou stávající naftové autobusy nahrazeny ekologickými a tiššími bateriovými trolejbusy. Projekt linky č. 140 se nachází již před realizací, kdy je v současné době připravována veřejná zakázka na výběr zhotovitele stavby.
Celá TZ náměstka pražského primátora Adama Scheinherra z 12. 7. 2021 na praha.eu ZDE.
Náhledový obrázek: ilustrační – elektrobus
Související v ON:
Praha s pomocí EU získá první elektrobusy a bateriové trolejbusy
Trolejbusy se vracejí do Prahy. První vlaštovkou je linka 58