Praha s pomocí EU získá první elektrobusy a bateriové trolejbusy

Pražské ulice bude v dohledné době brázdit 14 elektrobusů a 15 bateriových trolejbusů pořízených s podporu Operačního programu Praha – pól růstu ČR a fondů EU. Začátkem února o tom rozhodli pražští radní, kteří tím de facto odstartovali nahrazování tradičních dieselových autobusů v pražské MHD ekologičtějšími vozidly.

Na celkové částce se z 15 % podílí hlavní město, zbytek peněz jde z fondů Evropské unie. 

Elektrobusy v celkové hodnotě 207 milionů korun budou nasazeny převážně na lince číslo 154, která obsluhuje jihovýchodní části Prahy. Její trasa vede od stanice metra Strašnická přes Zahradní Město, Záběhlice, Hostivař, Horní Měcholupy, Petrovice, Háje a Chodov ke studentským kolejím na Jižním Městě. Měří 21 kilometrů, je na ní 37 zastávek a jízdní doba činí 57 minut.

Obyvatelé severní části Prahy, konkrétně ti, kteří používají autobusovou linku číslo 140, se díky podpoře druhého projektu v celkové ceně 306 milionů korun mohou těšit na patnáct bateriových kloubových trolejbusů. Nová vozidla, jejichž dodavatel rovněž vzejde z veřejné zakázky, nahradí kloubové autobusy s naftovým pohonem na trase vedoucí z Palmovky přes Prosek, Letňany a Čakovice do Miškovic. Trasa měří 11,5 kilometru, je na ní 23 zastávek a jízdní doba činí 31 minut.

 

Zdroj: Čistou stopou Prahou, únor 2021
Náhledový obrázek: ilustrační

 

Související příspěvky