Osud železničního mostu na Výtoni není lhostejný nám, ani tisícům Pražanů.
Obrovská vlna podpory za jeho zachování zafungovala jako záchranná brzda a pomohla znovu otevřít diskuzi o budoucí podobě propojení břehu pod Vyšehradem se Smíchovem
Dle závěrů Prof. Dr. Eugena Brühwilera ze Švýcarského federálního technologického institutu v Lausanne je Výtoňský most opravitelný za použití moderních technologií a po rekonstrukci by opět splňoval aktuální zátěžové nároky. Rekonstrukce stávajícího mostu a stavba paralelní třetí koleje je současně nejrychlejší cestou, jak most zachránit a zachovat spojení mezi oběma pražskými břehy. Ve své přednášce uvedl ze své mnohaleté praxe několik příkladů zdařilých oprav historických nýtovaných konstrukcí. Každou konstrukci lze sanovat a upravit tak, aby vyhovovala potřebám moderního využití. Na opravitelnosti mostu se též shodlo technické kolokvium a prof. Brühwiler dodal, že most lze rekonstruovat s životností více jak 70 let.
Posudek je ke stažení zde:
https://www.tsk-praha.cz/
S rekonstrukcemi nýtovaných konstrukcí má své zkušenosti i pražská Technická správa komunikací.
Podívejte se, jak se nýtovaly lávky pro pěší právě na železničním mostě v režii TSK:
https://www.facebook.com/
Adam Scheinherr (radní pro dopravu Prahy v obdodbí 2018 – 2022) proto vyzval ministra dopravy Martina Kupku, aby Správa železnic respektovala stanoviska, která během kolokvila (které se konalo v polovině února 2023) zazněla z úst odborníků. Pan ministr zároveň přislíbil, že bude revidovat dokumentaci, kterou v minulosti již Správa železnic k rekonstrukci pořídila. Tu by bylo vhodné dle Adama Scheinherra aktualizovat právě o závěry výše uvedených zahraničních studií.
Pokud chcete i vy podpořit záchranu tohoto ikonického pražského mostu,
sledujte facebookové stránky Adam Scheinherra,
iniciativy Nebourat.cz
a podepište petici: https://nebourat.cz/
Zdroj:
Náhledový obrázek: Výtoňský most zachycený na fotografii Josefa Sudka -detail , zdroj: Praha Sobě, newsletter 28. 2. 2023