Železniční most je naše eifelovka, Správa železnic ale trvá na jeho zbourání. Vývoj situace v listopadu 2023 a žádost o podporu: Nebourat!

Možná jste zaznamenali novou vizualizaci novostavby, kterou chce Správa železnic nahradit náš památkově chráněný železniční most pod Vyšehradem. Odhalila ji na semináři před zastupiteli hl. m. Prahy, zástupci městských částí Praha 2 a 5, senátory a také ministrem dopravy Martinem Kupkou.

Celá sláva spočívá v tom, že místo bílé má být stavba nyní “bronzová”.
Asi na památku zrezlého (původně zelenošedého) povrchu mostu.

Jak chce Správa železnic, vlastník a (špatný) správce mostu, tohoto “bronzu” docílit, nevíme.
Pobije most kovovými pláty? A jak kvaltiní to bude zblízka? Nastříká beton barvou? Jak rychle barva oprýská?
Kdo ví. Skutečná studie za 5,5 milionu Kč bude představena později.

Jako první jsme nechali prověřit nutnost třetí koleje na úseku přes Vltavu mezi Výtoní a Smíchovem zkušeným nezávislým dopravním technologem. Studie týmu Ing. Jiřího Pospíšila, Ph.D., počítá se zastávkou pro oblast Výtoně-Albertova, moderním zabezpečením, a ukazuje nepotřebnost třetí koleje na mostě. Objem dopravy požadovaný Správou železnic je možné pojmout i s rezervou do dvou kolejí na současném mostě. Stačí zabezpečit trať chytřeji. Přečtěte si ji.

Na tomto chybném předpokladu třetí koleje stála celá soutěž na nový most. A navíc nerespektovala stanovisko památkářů! Proto je třeba, aby ministr Kupka soutěž zrušil a vypsal novou.

Ostatně to samé říká respektovaná architekta Eva Jiřičná v klipu, který jsme na podporu zachování a opravy železničního mostu zveřejnili tento týden. Vystupují v něm i profesor medicíny a senátor Jan Pirk, designérka Anna Marešová, hudebník a režisér Ondřej Havelka, režisér Jan Hřebejk a olympionik Vavřinec Hradilek:

Budeme teď v médiích hodně vídat falešné dilema mezi dopravní funkcí a kulturní funkcí mostu. Bude se nám namlouvat, že památkově chráněný most musí ustoupit dopravě. Nenechme se opít “bronzovým” rohlíkem. 

Okénko, kdy ještě můžeme změnit názor ministra, se brzy uzavře.

Je klíčové teď dostat zprávu o našem řešení k co nejvíce lidem.

Prosíme, zapojte se a pomozte nám zaplatit propagaci studie a videa.

Každý nový podpis pod naši petici teď rozhoduje o osudu mostu.

Nepřestávejte ji sdílet a posílat známým.

Nevzdávejme se.

https://www.facebook.com/zachranmezeleznicnimost

 

Související:

Oponentura studie Kapacitní posouzení železniční tratě Praha hlavní nádraží – Praha-Smíchov od autorského týmu Ing. Jiřího Pospíšila, Ph.D. a kol., kterou ve středu 8. listopadu 2023 zveřejnil v rámci tiskové konference spolek Nebourat.

Studie vykazuje zcela fatální chyby a její výsledky nejsou v praxi proveditelné. Považujeme za svou povinnost seznámit veřejnost se skutečnými fakty

Celá informace je zveřejněna na stránkách PID, 15. 11. 2023 ZDE.

 

Předchozí k tématu v ON:

Jediným správným řešením je neprodleně zahájit práce na opravě železničního mostu pod Vyšehradem. Otevřený dopis ministru Kupkovi (ODS)

Související příspěvky