Ne všechno funguje ... Víme o tom a pracujeme na nápravě. Děkujeme za pochopení.

P+R u nádraží: nejhorší možná varianta podle studie, kterou objednala újezdská radnice v r. 2015

Téma parkování u nádraží je společnou bolestí Újezda nad Lesy a Klánovic – dvou městských částí na okraji Prahy při frekventované trati z Kolína a poslední vlakovouu zastávkou, v níž platí pražská tramvajenka. Ruku v ruce s rychlým a mnohonásobným nárůstem zástavby a přílivu obyvatel zejména do středočeských obcí na východním okraji Prahy bez jasné a komplexní dopravní strategie, se staly Újezd a Klánovice živelným odkladištěm středočeských aut, jejichž majitelé dojíždějí do Prahy za prací.  Že volí cestu vlakem, je samo o sobě chvályhodné. Ale mají se proto dvě sousední pražské vilové čtvrti, jejichž devizou je především „zdravé a klidné bydlení v zeleni“ přeměnit v obrovské P+R parkoviště? Mají bezhlavě iniciovat vykácení části Klánovického lesa na svých územích a nynější zelené plochy zalít asfaltem, případně postavit betonové parkovací věžáky? Mají své ulice zahltit další tisícovkou přespolních aut, pendlujících v ranní a odpolední vlně na parkoviště, a v případě neúspěchu parkujících doslova kdekoli?

V Klánovicích je téma parkování u nádraží velmi živé, veřejně diskutované a radnice hledá nejvhodnější řešení na základě odborných podkladů i komunikace s obyvateli. Příležitostí vyslechnout si názor odborníka a zeptat se na otázky, které se týkají parkování u nádraží i v širších souvislostech, měli občané 14.3.2016. Na této besedě (a nejen na ní) bylo P+R u nádraží označeno za nejhorší variantu řešení současné situace. O parkování u nádraží z různých úhlů pohledu si přečtěte v dnešním článku „Parkování u nádraží jako téma dubnového Klánovického zpravodaje“ a první info o diskusi v ON 22.3.2016  zde.

Všechny tyto aktivity mohou újezďané klánovickým sousedům jen závidět. Rozbíhající se přípravy na udržitelné řešení parkování na újezdské straně totiž po volbách v r. 2014 padly pod stůl a nová radnice pod vedením pana Růžičky z hnutí ANO se rok věnovala přípravě zbrusu nového, „tajného“ plánu na velkokapacitní parkoviště P+R, jemuž by měl být obětován kus Klánovického lesa. Džin byl vypuštěn z lahve, projekt z r. 2015 v několika variantách již existuje a obě městské části a jejich obyvatelé se s ním budou muset popasovat. Přinášíme části jeho grafického znázornění:

plánované parkovací plochy v mapě: A-D_Újezd nad Lesy E,F_Klánovice
plánované parkovací plochy v mapě:
A-D_Újezd nad Lesy
E,F_Klánovice

Varianty A-D v Újezdě nad Lesy jsou umístěny do rozdvojení ulice Staroklánovické, namísto stávajícího lesa u smyčky před Smolíkem. Z nich jsou varianty B, C1, C2 a D plánované pro vícepodlažní parkovací domy (přízemí a tři patra):

Studie, kterou zadala újezdská radnice pod vedením ANO během svého ročního působení od října 2014 do října 2015, umisťuje varianty E, F1 a F2 překvapivě i do Klánovic a to buď do oblasti před hospodu U Dašů nebo namísto stávajícího lesa mezi kolejemi a ulicí U Trativodu:

Případ P+R budeme nadále sledovat a totéž doporučujeme i újezdským a klánovickým občanům. Zahájení územní řízení na sebe nenechá dlouho čekat…

 

Souhrnné informace k tématu parkování u nádraží Praha-Klánovice
najdete pouze v Otevřených novinách ZDE.

Související příspěvky

1 komentář

  • No tak jasný tak to dělám taky že parkují na okraji Prahy u letiště tady https://fixparking.cz/ a jezdím pak MHD pár zastávek a je to rychlejší než hledat nějaké volně parkovací místo někde v centru Prahy. Tak se nemůžete divit že okraj Prahy je jak jedno velký parkoviště,mne čím dál víc auta a málo parkovacích míst.