Ne všechno funguje ... Víme o tom a pracujeme na nápravě. Děkujeme za pochopení.

Plány a přípravy na Kanál Dunaj-Odra-Labe (DOL) stále pokračují. Krok za krokem proti nesouhlasu měst, obcí, veřejnosti a odborníků

„Ještě před pár měsíci se zdálo, že politici na megalomanský kanál Dunaj-Odra-Labe zapomněli.
Jenže to jsme se přepočítali.
Česká republika a Polsko krok za krokem stavbu připravují..

Česká vláda i přes velmi hlasité protesty ekologů a odborníků loni v říjnu schválila přípravy Oderské větve kanálu kvůli zajištění splavnosti z Ostravy do Koźle v jihozápadním Polsku. Současně se má vybudovat vnitrozemská vodní cesta mezi Bohumínem a polskou Ratiboří. Na základě schváleného harmonogramu by měl být kanál dokončen do roku 2031 za 15 miliard českých korun. Oba státy si od toho slibují lepší přístup na evropské a globální trhy a v neposlední řadě využití k rekreaci a turistický ruch. Hotový zázrak!

Před devastací životního prostředí jsme před časem Evropskou komisi varovali společně s ekologickými nevládkami z Německa, Polska, Rakouska a Slovenska ve společném dopise.

Upozornili jsme na masivní zásahy do řek a jejich niv, ničení krajiny, půdy a přísně chráněných území. Výstavbou plánovaných přehrad a prohloubením koryt řek dojde navíc ke zvýšení rizika povodní. Ostatně, proč neinvestovat raději do rozvoje dobře fungujícího železničního spojení a rozvoje vysokorychlostní železnice. Aby toho nebylo málo, Evropská strana zelených v prosinci proti výstavbě kanálu vydala rezoluci, ve které ji nazvala ekonomickým šílenstvím…“

Celý článek Jiří Kaňa: Dunaj-Odra-Labe? Projekt šílenství
doporučujeme v Ekolistu, 31. 1. 2021 ZDE.

Náhledový obrázek: ilustrační

 

Sledujte Kanál DOL v Otevřených novinách.

 

Související:

„… Evropští zelení se stali našimi spojenci ve snaze zastavit co nejdříve záměr stavby kanálu Dunaj-Odra-Labe. Toto spojenectví nese úspěchy.

Proti záměru se jasně postavila rakouská zelená ministryně pro klima, životní prostředí a dopravu Leonore Gewessler. Otevřeně se proti němu vyslovila v médiích a napsala dopis místopředsedovi Evropské komise, ve kterém za Rakousko jakoukoli stavbu odmítá.

Řeka Morava, která má být součástí kanálu, přitom teče na hranici mezi Českem a Rakouskem. Navíc v místech, kde je při soutoku s Dyjí velmi cenná oblast lužních lesů. Rakousko tak logicky chce tuto část své přírody chránit před megalomanií kanálu…

Téma kanálu se objevuje i v rakouských médiích. Týdeník Falter mu věnoval rozsáhlý materiál, ve kterém zmiňuje, že poslední pokus spojit Dunaj s Odrou byl proveden v roce 1939 za hitlerovského režimu. Pozůstatkem po něm je několik stovek metrů vodní plochy u obce Gross-Enzersdorf (odkaz na mapu), která je nyní využívaná jako rekreační oblast…“

Zdroj: Zelení
https://www.zeleni.cz/

Související příspěvky