Úvodní stránka 30 TÉMA 30 Doprava 30 Doprava nejsou jen silnice a silnice nejsou jen auta. Řekl to někdo „obráncům normálního světa“?
doprava

Doprava nejsou jen silnice a silnice nejsou jen auta. Řekl to někdo „obráncům normálního světa“?

Pokus zformátovat téma pražské dopravy do kulturní války je typickým slaměným panákem.

Něco jako: „Stop imigrantům a Drahošovi. Volte Zemana!“
Stop cyklopruhům, zastavíme šikanu řidičů, braňme normální svět, volte nás!


Logika je stejná.
I cíl: namaluj obraz nepřítele, rozděl – a panuj.

V porovnání s prezidentskými a parlamentními volbami se v komunální kampani půldruhamilionové metropole nesmyslnost konstrukce „buď, anebo“ a „my, nebo oni“ ještě koncentruje a vyniká…

Různými způsoby a různou měrou přepravovaní občané se musejí navzájem přizpůsobovat, spolupracovat, ne válčit.
Povinností města je o to pečovat.
Slovo „šikana“ je hrozně mimo realitu. Slaměný panák.

 

Celá glosa Jana Lipolda na Seznam Zprávy, 16. 8. 2022,
článek si také můžete poslechnout v audioverzi:
Glosa: Šikana řidičů čili Matka všech falešných kulturních válek

Náhledový obrázek: ilustrační

Podrobnosti o uživateli Zita Kazdová

MUDr. Zita Kazdová dobrovolnice v neziskovém sektoru, původní povolání stomatolog Přemýšlejme globálně, čiňme se lokálně – naše okolí i svět zázračně prokouknou!

Jeden komentář

  1. Tedy, názor hipstera, nejspíš málokdy opouštějícího hipsterský trojůhelník (Mírák – Pštrossmajerák – Anděl) jsme si přečetli a teď je potřeba doplnit škálu o názor spokojeného újezďáka. Nedovedu si představit, že bych vyrazil do „ofisu“ (Jinonice) z Újezda pěšky, nebo na kole, mapy.cz mí píšou kolo: 1:48, pěšky: 9:41
    Kombinací kolo-vlak-metro se to dá stihnout za 1:10, ale vlak mívá často 15-20min. zpoždění (nebo spoj prostě zruší) a pokud bych chtěl jít na konkrétní meeting, tak je lepší pustit doma Zoom a mít jistotu, že meeting neproběhne beze mě.
    Autem cesta trvá 0:35 mimo špičku a ve špičce i 1:10. Vyzkoušet cestu na motorce, na to jsem ještě nenašel odvahu, protože nejkratší cesta je po Jižní spojce, což je taková aréna, kde se často bojuje i „na život a na smrt“.

    Osobně nechápu, jak se mohla v poslední době rozšířit taková sebestřednost, že jedině „ten můj“ názor je správný a ti co to dělají jinak, to prostě dělají „blbě“ a jsou to škůdci. Já přece taky nenutím nějakého hipstera, aby při cestě z Vihohradské na Karlák, pokaždé použil auto.

    PS – cesta autobusem z Č.Mostu do Újezda v odpolední špičce, je už úplné zoufalství a dokud nebude přeložka I-12, tak tomu žádný „BUS pruh“ nepomůže, ledaže by se v odpolední špičce přesunuly, pomocí světelného značení, pruhy. Běchovická křižovatka to ale bude dál „špuntovat“.

Odeslat odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude publikována. Required fields are marked *

*

x

Check Also

Fakt, že se budeme mít hůř, není důvod k panice, ale výzva k diskuzi. A dělá každý z nás na svém místě to, co může a co udělat má?

„… Když v roce 1940 vláda Jeho Veličenstva Jiřího VI musela zavést přídělový systém a řadu úsporných opatření, patřilo mezi ně i razantní snížení dodávek plynu, uhlí a teplé vody ...