Sdílená parkovací místa – inspirace zdaleka
Desetimiliónové jihokorejské hlavní město Soul se – úplně stejně, jako třeba Praha – potýká s úskalími oblastí na ulici vyhrazených k parkování pouze pro rezidenty. Město Soul se rozhodlo řešit tento problém tím, že parkovací místa pro rezidenty změní během dne na sdílená parkovací místa. Pomáhají přitom moderní technologie, jejichž základem je aplikace ModuParking („modu“ znamená korejsky „každý“). V rámci této aplikace si rezidenti zarezervují své parkovací místo spolu s obdobím hodin, během nichž je potřebují. Když je parkovací místo volné, ostatní uživatelé zde mohou zaparkovat. Tomuto účelu se zaregistrují do aplikace a za parkování zaplatí v přepočtu 13 – 34 Kč za hodinu.
Aplikace ModuParking přitom motivuje rezidenty, aby dali své místo k dispozici pro sdílené parkování. Získávají totiž značnou část čistého příjmu ze zaplacených poplatků za použití svého parkovacího místa a mají rovněž slevy na parkování v městě mimo své bydliště. Díky flexibilnějšímu systému parkování mají zároveň větší šanci, že na vyhrazených zónách zaparkují blíže svému bydlišti
Zdroj: Smart City v praxi, NSZM
|
|
E-shop Košík nabízí jen vejce od českých chovatelů bez klecových chovů
E-shop Košík.cz vyřadil ze svého prodeje vejce z klecových chovů. Zákazníci nakoupí pouze vejce z bio chovů, volného výběhu nebo halových chovů, tedy s označením 0, 1 a 2. Naopak klecové „trojky“ jako první mezi supermarkety a e-shopy s potravinami v Česku přestal nabízet zcela.
„Dokázali jsme zajistit dostatek vajíček od českých chovatelů včetně lepších nákupních cen. Zbývající rozdíl v ceně jsme se rozhodli vzít na sebe, abychom neklecová vajíčka nabídli za cenu dostupnou pro každého,“ uvádí Tomáš Jeřábek, CEO Košík.cz. „Chtěl bych moc poděkovat zákazníkům, kteří nás přesvědčili, že naše snažení má v tomto ohledu smysl. A dodavatelům, kteří reagovali opravdu skvěle. Považuji to za důležitý krok k naplňování naší mise Košíku jakožto místa pro všechny, kterým není svět kolem lhostejný.“
Košík.cz je e-shop s potravinami, drogerií a potřebami pro domácnost. Z více než 15 000 položek včetně těch ze sekce „Budoucnost bez obalu“, výběrových marketů Delmart a Wine Food či britského supermarketu Iceland si mohou vybírat čtyři miliony zákazníků v Praze a středních Čechách, na Plzeňsku, Liberecku, Ústecku, v Hradci Králové a na Pardubicku, ale také v okolí Teplic, Mostu a Chomutova.
Zdroj: Ekolist květen 2019
Náhledový obrázek: ilustrační
Související v ON: