Volby do Evropského parlamentu – předvolební bizár 2

  • Strany zahájily kampaň před volbami do Evropského parlamentu. Hnutí ANO překvapivě vytáhlo s jediným bodem programu, kterým jsou dotace pro Agrofert.

„Z mého pohledu to nejdůležitější, s čím my stále bojujeme, je to, abychom měli podstatně větší vliv a abychom hlavně my rozhodli o tom, na co budou použity peníze, které dostáváme z Evropy.“
(Andrej Babiš po jednání s Donaldem Tuskem, Blesk Zprávy, 8. května)

V pořádku, my jen připomeneme, že heslo „dotace si chceme rozdělovat sami“ tady už jednou bylo. Prosadili si ho před časem pod vlivem regionálních kmotrů na úkor ministerstva pro místní rozvoj sociálnědemokratičtí hejtmani a to, co z toho vzniklo, se jmenuje kauzy ROP. Dodnes plní spisy protimafiánské a protikorupční policie, toto je jen pokus o totéž na národní úrovni.

  • Velkým předvolebním tahákem je rovněž téma dvojí kvality potravin, což je heslo, které Babiš pro změnu odcizil ČSSD. A ani se tím příliš netají.

„Na programech není moc co vymýšlet.“
(Andrej Babiš, Aktuálně.cz, 6. května)

Prostě nám tu kvalitu Babiš vybojuje, ať už chceme, nebo ne. Má to samozřejmě háček, přesněji řečeno dva. Prvním je fakt, že firmy ze svěřenského fondu předsedy vlády občas mívají samy tak trochu problém s kvalitou dodávaných výrobků.

„Pro nás je důležité, že špekáčky vyhověly normám. Každý výrobek má svého zákazníka. Jsou výrobky drahé, ale pak i pro ty, kteří dávají přednost nižší ceně.“
(mluvčí Agrofertu Karel Hanzelka komentuje nízkou kvalitu špekáčků pro Globus, Seznam Zprávy, 23. července 2018)

„My jsme skutečně popelnice Evropy.“
(Andrej Babiš, květen 2018)

  • Druhý háček je, jak už to s výroky předsedy vlády bývá, v lehké záměně pojmů pravda a lež.

„Není přece možné, aby si naše děti mohly koupit jenom čokoládu Milka, která má podstatně větší obsah tuku a cukru. Proč si naše děti nemohou koupit v našich řetězcích originál Milka čokoládu?“
(Andrej Babiš chce lepší Milku, ČTK, 2. května)

Inzerát společnosti Mondeléz v Lidových novinách, zdroj: HlídacíPes.org

„Čokoláda Milka prodávaná v České republice je úplně stejná jako čokoláda prodávaná v Německu nebo Rakousku.“
(mluvčí výrobce Milky Gabriela Bechynská, ČTK, 2. května)

Stručný závěr zní, že si hnutí ANO kampaň nějakými fakty kazit nenechá. Tahleta fakta stejně jenom každého otravují.

Zdroj: HlídacíPes.org, celé Psí uši Roberta Maleckého z 12.5.2019 „Za silné Česko a lepší Milku, kdo nemá v hlavě, musí mít v nohách a jak Tomio zkameněl v posilovně“ ZDE.
Náhledový obrázek a obrázek rudé čepice v textu: ilustrační


Související:


Volby do Evropského parlamentu

24. – 25. května 2019
informace a pozvánky
v Otevřených novinách ZDE.

Související příspěvky