AKTUALIZACE:
Původní:
DOL je mrtev! Úsilí environmentálních spolků, mezi které patřila také organizace Arnika, se vyplatilo. 8. února 2023 vláda splnila svůj slib z programového prohlášení a dlouho očekávaným legislativním krokem zrušila územní ochranu předpokládané trasy kanálu Dunaj-Odra-Labe. To znamená faktický konec tohoto projektu.
Toto vítězství zdravého rozumu vyvolává radost, ale také obavy. Tím, že se vláda oficiálně zavázala, že nebude v megalomanském projektu D-O-L pokračovat, otevřela možnosti jiným zdrojům nebezpečí. Vymezená územní rezerva totiž, v oblasti okolí řek zahrnutých do projektu, fakticky poskytovala ochranu před lokálními developery a jejich projekty…
Celý článek v Ekolistu 17. 2. 2023:
Marie Dostálová: Vláda ukončila projekt vodního koridoru DOL. Je ale potřeba dát pozor na lokální developery
Náhledový obrázek: ilustrační
Související:
Zemanova vláda kanál DOL začátkem století prosadila jako součást evropské dopravní sítě.
I přes opakované varování odborníků, že tím zásadně naruší životní prostředí a vybudování bude příliš nákladné.
Kabinet Andreje Babiše z ANO schválil v roce 2018 první etapu, průplav z Ostravy do polského města Kędzierzyn-Koźle.
Samotná poslední studie stála skoro 28 milionů z veřejných peněz.
V těchto dnech ale veškeré přípravy zastavil kabinet Petra Fialy…
Kontroloři konstatovali, že v letech 1998 až 2018 vypracovalo ministerstvo dopravy celkem 55 dokumentů k vodnímu dílu. „Náklady na tyto materiály ministerstvo vyčíslilo jen u šesti z nich, a to v celkové částce 34,2 milionu korun,“ uvedli v závěrečné zprávě…
Ztráty ale podle ekonomů nekončí jen u studií a zbytečné práce úředníků. Podepsala se na nich také blokace pozemků určených pro stavbu kanálu, která od roku 2010 bránila v rozšiřování desítkám měst a obcí v Česku.
Zdroj: Aktuálně.cz, 20. 2. 2023 ZDE.
Ostudnou snahu duopolu zeman-babiš protlačit nesmyslný megalomanský projekt
mapujeme v Otevřených novinách od roku 2018 pod štítkem Kanál DOL.
Předchozí k tématu v ON: