Ne všechno funguje ... Víme o tom a pracujeme na nápravě. Děkujeme za pochopení.

Názory a komentáře (nejen) o školství: novinky z EDUin v prosinci 2019 a lednu 2020

Celá informace: Beduin_41_2019

 

Celá informace: Beduin_42_2019

 

Celá informace: Beduin_1_2020

 

Doporučujeme související:

I kdyby to nakonec dopadlo celé jinak, jisté je, že Česko má k jedné katastrofě nakročeno.

Hrubé statistiky často ukazují, že se Češi mají výborně. Vždyť podle Eurostatu čelí nejnižší míře ohrožení chudobou ze všech zemí Evropské unie nebo podle v prosinci zveřejněných výsledků PISA testů jsou znalosti českých dětí nadprůměrné a lehce se zlepšily. Hlubší pohled do statistik ale říká něco jiného: Představa rovnostářského Česka padla nejen na poli příjmů a mezd, ale už i příležitostí a šancí.

Výsledky PISA testů, které srovnávají znalosti dětí v osmi desítkách zemí, ukazují, že v Česku za poslední dekádu prudce vzrostla nerovnost ve vzdělávacím systému…

Z dat lze také vyčíst, že Česko patří mezi 10 zemí, kde má na tyto nerovnosti největší vliv původ dítěte. V Česku tak o výsledcích dětí ve velkém rozhoduje, zda se narodí v chudé, nebo bohaté rodině. Jaké vzdělání mají rodiče či v jakém regionu dítě žije. Jedním z úkolů vzdělávacího systému by přitom mělo být právě tyto nerovnosti snižovat. Ten český nic takového nedělá, dokonce nerovnost šancí ještě prohlubuje…

Celý článek Davida Busty „Češi mají poslední šanci zajistit budoucnost svých dětí. Padl mýtus o rovnosti šancí“ v HN 2.1.2019 ZDE.

 

 

Související příspěvky