Manuál pro školní rok 2020/2021 z Ministerstva školství: pokus č. 2 z 25. srpna 2020

Manuál pro školní rok 2020/2021 z 25. srpna 2020:

Dokumenty ke stažení:

Informace o aktualizaci manuálu

Manuál k provozu škol doplněný

Leták do sborovny – postup Krajských hygienických stanic

Přílohy k manuálu – letáky

Principy a zásady úspěšného vzdělávání na dálku

Doporučení ČŠI pro školy

Zdroj MŠMT

 

Související:

Toto září bude pro školáky i jejich rodiče jiné. Jednak se půjde do školy po neobvykle dlouhých prázdninách a také se stále úplně přesně neví, jak bude výuka probíhat. Školy se každopádně dostávají logicky do hledáčku našich redaktorů. A není to jen o koronaviru. Ministr školství například oznámil znepokojivý stav, že k mateřským a základním školám, které zřizují obce, neproudí tolik peněz z daní, kolik by mělo. Obce možná nezaregistrovaly změnu výpočtu příspěvků a nyní dluží školám na jejich provoz miliardy.

Podle doporučení ministerstva školství by neměly přicházet navzájem do styku děti z různých tříd a stupňů. To by ale znamenalo zrušit zájmové kroužky, kde jsou děti promíchané. Jak jsme zjistili, mnohé ze škol se tímto doporučením řídit nebudou, protože „nouzového režimu už bylo dost“.

Zdroj: Notes Deníku N, 25.8.2020

Náhledový obrázek: ilustrační

 

K předchozímu manuál MŠMT z 18.8.2020:

Opozice v souvislosti s opatřeními proti epidemii koronaviru ve školách, která dnes představilo ministerstvo školství, mluví o chaosu či improvizaci. Upozorňuje na to, že některá opatření budou obtížně realizovatelná. Ministerstvo podle opozičních stran také přeneslo značnou část odpovědnosti na ředitele škol, pro které bude naplnění pravidel náročné. Manuál pro školy měl být podle odborů v doporučeních přesnější.

ČTK, 18.8.2020 ZDE.

Související:

„…Nepoučili jsme se a systém vykazuje pořád stejné strukturální chyby. Místo zdokonalení zase jen improvizace. Opakovaná nejistota v tom, kdo co řídí a kdo a jak má rozhodovat. Překotná rozhodnutí pod tlakem, složitá cesta k funkčnímu testování.

Vláda umí udělat paušální rozhodnutí – třeba zavést preventivní nošení roušek, není už ale schopna pracovat s jemnějšími metodami. Neumí například nastavit ve školách systém, který by byl schopen pružně reagovat na epidemiologickou situaci v duchu chytré karantény tak, aby netrpěla kvalita výuky.

Právě na školství je možné dobře ilustrovat, jak přípravu na každodenní život s covidem podceňujeme. Jako by druhá vlna už ani nemohla přijít…“

Celý komentář Petra Fichera
„Ani po půl roce vláda učitelům nedodala noty. V boji s covidem jim radí improvizovat“
z 19.8.2020 najdete na Aktuálně.cz ZDE.

 

Předchozí v ON (ČTK 28.7.2020):

Prázdninové informace ministra školství k novému školnímu roku

Související příspěvky