Cykloobousměrky: cesta Prahy a Brna k jejich obhájení a (znovu)zavedení

„…Řada řidičů považuje cykloobousměrky za nebezpečné. A Policie ČR jim dává za pravdu…
Podle dopravních statistik ale takové obavy nejsou opodstatněné, jak ukazují analýzy ve dvou největších českých městech…

Obě největší česká města mají jednu věc společnou: cyklistika je v nich v současnosti okrajový způsob dopravy…

Současné vedení Prahy plánuje síť cykloobousměrek rozšiřovat. „Cykloobousměrky jsou zásadním nástrojem, jak zajistit plošnou prostupnost území pro cyklistickou dopravu,“ říká David Horatius z pražského magistrátu…“

 

 

Celý rozbor Jana Bočka a Kristíny Zákopčanové
„Praha chystá cykloobousměrky, Brno je ruší. Policie je považuje za nebezpečné, data ale ukazují opak“
z 20.7.2020 na iRozhlas doporučujeme ZDE.

 


Související:

„…umožnění jízdy v protisměru cyklistům v jednosměrkách je vykročení správným směrem. Pouhých 13,5 % nehod s cyklistou zde totiž připadá na jízdní kola v protisměru, i když v kritických úsecích projíždí v protisměru 45,6 % všech cyklistů, a to téměř ve 2/3 z nich dosud nelegálně. Řidiči proto ani oficiálně neví, že se zde cyklista v protisměru často objeví a nepočítají s ním!

Vysvětlení nízké nehodovosti je však nasnadě: účastníci silničního provozu o sobě při protisměrné jízdě navzájem vědí. Vidí se a snadno přizpůsobí svou jízdu okolnostem, což je vždy základ bezpečné jízdy…“

Celý rozbor „Cykloobousměrky jsou pro cyklisty bezpečné. Tvrdí to data z pražských ulic“ z 29.6.2020 doporučujeme na Čistou stopou Prahou ZDE.

 

Související v ON:

Rušení cykloobousměrek je zvůle radnice. Dobrý příklad Auto*Matu

Související příspěvky