Cyklistika, cyklodoprava, cyklistická infrastruktura v Praze

Jak je na tom Praha s cyklistikou, cyklodopravou, cylistickou infrastrukturou? Na začátku roku 2017 se Auto Mat ohlíží za změnami pražské cykloinfrastruktury v r. 2016. Mapa pražských cyklotras Marka Bělora je výsledkem několika doplnění a úprav. Přinášíme též oficiální strategické dokumenty ČR a Prahy, které se cyklodopravy týkají. Porovnání s realitou už proveďte sami :-) A nezapomeňte na letošní kampaň Do práce na kole!, info ZDE.

„Loňská zlepšení cyklistické infrastruktury jsou v mapě zanesena červenou barvou. Žlutě jsou naopak vyznačena místa, kde došlo ke zhoršení. Mapovým podkladem je generel cyklotras, zeleně jsou zaneseny veškeré proznačené městské cyklotrasy. Mapa tak zároveň ukazuje postup realizace celého cyklogenerelu.

Mapa sice nezachází do detailu, popisný text ale napoví, co se v tom kterém místě konkrétně událo. Jak již bylo řečeno, mapa zobrazuje realizace, o kterých jsme se dozvěděli. Je možné, že nám některé akce mohly uniknout. Pokud víte o jakékoliv další cyklostavbě z roku 2016, která v mapě chybí, napište nám. A ano: 600 nových stojanů raději v mapě pro přehlednost není…“

 


převzato z AutoMat, celý článek Jiřího Motýla najdete ZDE.


Cyklodoprava v ČR a v Praze

Rozvojem cyklistické dopravy na národní úrovni se zabývá Národní strategie rozvoje cyklistické dopravy České republiky pro léta 2013-2020, dokument v pdf: cyklostrategie-2013-final
Rozvoj cyklistické dopravy v Praze se řídí dvěma základními strategickými dokumenty. Koncepcí rozvoje cyklistické dopravy a rekreační cyklistiky v hl. m. Praze do roku 2020, dokument v pdf: 1923443_539700_Aktualizovana_koncepce_V._3_final a Generelem cyklistické dopravy, mapa v pdf: 2136727_635554_CYKLOGENEREL_2012

info na praha.eu v sekci cyklodoprava

Na Hlubočepské ulici přibyly koncem r. 2016 ochranné cyklopruhy – nový typ dopravního značení, který lze v Česku používat teprve od r. 2016 po novelizaci zákona o provozu na pozemních komunikacích.

Tyto cyklopruhy jsou určeny pro užší místa, kde by byl dříve vyznačen max. piktokoridor. Oproti němu ale zajišťují větší ochranu: jak psychologickou svým jasně odděleným designem, tak zákonnou: vozidla do nich smí vjet teprve v momentě, kdy se svými rozměry do běžného jízdního pruhu nevejdou.

Hlubočepská je frekventovanou spojnicí Prokopského údolí s páteřními cyklostezkami A1 a A2 a s Barrandovským mostem, vede tudy pražská páteřní cyklotrasa A12 a mezinárodní trasa Greenway Praha-Vídeň. Problém chybějících cykloopatření na jinak chráněném spojení byl dlouhodobě diskutován na portálu Cyklisté sobě.

zdroj: NSZM, AutoMat

Související příspěvky