Ne všechno funguje ... Víme o tom a pracujeme na nápravě. Děkujeme za pochopení.

Valy z rubaniny se zelení a stezkami okolo Běchovic. Praha našla cestu, jak racionálně pomoci obyvatelům a jak dostavět Pražský okruh

Lidé žijící v obytné zástavbě Běchovice – Nová Dubeč u plánovaného Pražského okruhu se nemusejí obávat negativních vlivů této dálniční stavby.
Od frekventované trasy obytnou zástavbu ochrání valy vysoké až 45 metrů.

Ochranná hradba porostlá zelení vznikne na pozemcích, které pro tyto účely již dříve vykoupil Magistrát hl. m. Prahy a Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). Plocha valů na pozemcích magistrátu je 17,7 hektarů a na pozemcích ŘSD činí 12,6 hektarů.

Odhlučňovací prostor vyplňuje území mezi ulicí Českobrodskou na severu, obytnými domy na východě a navrhovanou mimoúrovňovou křižovatkou Dubeč stavby DO 511 západně a přeložkou silnice I/12 vedoucí jižně od Běchovic.

V případě stavby nejvyšší varianty bude zapotřebí navést nejméně 7,72 milionu m3 zeminy, přivést by se mohla hlušina vytěžená ze stavby metra D, čímž by hlavní město mohlo ušetřit přibližně pět miliard korun za její uložení. Stavba musí respektovat funkční, krajinářské a estetické principy. Hradbu bude možné překonat stezkami pěšky či na kole, dostupné zůstane také parkoviště P+R Běchovice u Českobrodské.

Urbanisticko architektonickou studii zemních valů vyhotovila společnost SATRA. Autoři studie navrhují nejprve vybudovat ochranné valy a zeleň a poté teprve začít se stavbou silnice. Magistrátní odbor investic nyní zajistí vypracování podkladových studií a průzkumů pro zpracování dokumentace EIA a projektové dokumentace k územnímu řízení.

TZ Adama Scheinherra, náměstka pražského primátora ze 31. 10. 2022 na praha.eu
Náhledový obrázek: ilustrační, zdroj: zdopravy.cz


Otevřené noviny jako jediný místní zpravodaj sledují toto téma od roku 2015:

Najdete v rubrice Přeložka I/12 a stavba 511.

Související příspěvky