Začíná rekonstrukce kolejí Praha – Horní Počernice – Lysá nad Labem

Tak jako před lety proběhla rekonstrukce železniční trati přes Klánovice, nyní se rozbíhá obnova druhé trati vedoucí naším směrem – č. 231 vedoucí přes Horní Počernice a Zeleneč. Jinými slovy, nyní bude cestování po trati S2 čtyři roky obtížnější, ale po dostavbě budou obě trati kvalitativně srovnatelné.

Klánovice na obecní facebook převzaly informaci Petra Studničky z Čelákovic:

Optimalizace traťového úseku Mstětice (mimo) – Praha Vysočany (včetně)

👉 Na území hl. m. Prahy vznikne nový tříkolejný elektrifikovaný úsek, na němž bude na území Městská část Praha 14 vybudována nová železniční zastávka Praha-Rajská zahrada, která bude díky lávce propojena se stejnojmennou stanicí metra linky B, z odbočky Skály se stane výhybna. I zde se v budoucnu uvažuje o stavbě zastávky.
👉 V železniční stanici Praha-Horní Počernice bude před výpravní budovou vybudováno vnější nástupiště.
👉 V železniční zastávce Zeleneč bude mezi rekonstruovanými nástupišti vybudován podchod.
👉 Termín dokončení prací je v únoru 2024.

Optimalizace traťového úseku Lysá nad Labem (mimo) – Čelákovice (mimo)

👉 Jednokolejný provoz na trati: od 9. 7. do 29. 9. dojde k překlopení výluky a bude vyloučena 2. traťová kolej v úseku Lysá nad Labem – odbočka Káraný.
👉 Od 29. 9. do 18. 12. bude probíhat výluka 2. traťové koleje v úseku odbočka Káraný – Čelákovice z důvodu zřízení mostního provizoria přes Labe a provizorního mostu přes ulici Přístavní. Přesný termín omezení provozu v ulici Přístavní v době vkládání provizoria bude upřesněn později, ale práce zde budou probíhat na přelomu srpna a září.
👉 Práce na železničním mostu přes Labe budou probíhat postupně: od července do října přípravné práce pro vysunutí provizorního mostu, od října do listopadu převedení dopravy na 2. traťové koleji na provizorní most.
👉 Termín dokončení všech prací je v červnu 2022.

Obě investiční akce financuje Správa železnic, státní organizace. U úseku Lysá nad Labem (mimo) – Čelákovice (mimo) činí celkové investiční náklady 1,8 mld. Kč, u úseku Mstětice (mimo) – Praha Vysočany (včetně) je celková výše způsobilých výdajů 4,3 mld. Kč. Přes 80 % nákladů tvoří příspěvek Fondu soudržnosti EU (díky Evropská komise v ČR).

V úseku mezi Prahou a Lysou nad Labem zbývá jako poslední:

Optimalizace traťového úseku Čelákovice (mimo) – Mstětice (včetně) včetně vybudování 2 přeložek trati

První v délce 1,9 km napřímí trať hned za Čelákovicemi, druhá bude měřit 1 km a povede mírnějším obloukem před železniční stanicí Mstětice. Zde bude vybudováno ostrovní nástupiště s novým podchodem. Výpravní budova zde bude stržena a bude postaven nový objekt provozní budovy. Vzhledem k nutnosti zachovat maximálně možnou kapacitu dopravní cesty dojde po dobu zhruba jednoho roku v mezistaničním úseku ke zřízení provizorní odbočky Záluží. Předpokládaná doba realizace je od 03/2022 do 12/2024. Náklady stavby jsou předpokládány ve výši 1,9 mld. Kč.

Zdroj: Městská část Praha-Klánovice
7.7.2020

Související příspěvky