Vlakový jízdní řád – rok 2016, novinky

Předáváme informace spol. ROPID k výše uvedené věci:V neděli 13. prosince začne platit nový jízdní řád pro rok 2015. V Praze vzroste rozsah objednávané vlakové dopravy o 1,5 %, ve Středočeském kraji pak o 1 %. K nejvýznamnějším změnám bude patřit posílení vlakové dopravy z Prahy do Českého Brodu, Čelákovic a Vraného nad Vltavou, obnovení průjezdní linky S7 skrz centrum Prahy a zavedení nových vlaků v úseku Hostivice – Středokluky. Nový jízdní řád bude platit až do 10. prosince 2016.
Regionální vlaky na území hlavního města Prahy ujedou v době platnosti jízdního řádu 2015/16 celkem 4 714 655 vlakokilometrů (tj. 12 952 vlakokilometrů denně), ve Středočeském kraji pak celkově 14 555 693 vlakokilometrů (tj. 39 988 denně). „V Praze a Středočeském kraji bude denně vypraveno průměrně 2 112 regionálních, tedy osobních a spěšných vlaků. Většina z nich bude vedena novými nebo modernizovanými vozidly. Střední Čechy patří k regionům s nejmodernějším vozidlovým parkem vůbec. Například zcela nových CityElefantů tu máme 71 a v průběhu příštího roku bude na základě jednání s objednateli regionální dopravy pokračovat další obnova vozidlového parku,“ říká místopředseda představenstva Českých drah Ludvík Urban.
„Pro Středočeský kraj je zajištění dopravní obslužnosti a mobility občanů jednou ze základných priorit. Vybudovaný systém s páteřní železniční dopravou se snažíme každoročně vylepšovat, navyšovat počty spojů v návaznosti na poptávce občanů. Rovněž dlouhodobě vyvíjíme tlak na obnovu vozového parku a zlepšování kultury cestování. Výsledkem je trvale stoupající zájem o cestování železničními spoji v našem kraji,“ říká hejtman Středočeského kraje Miloš Petera.
Železnice hraje důležitou roli i přímo v hlavním městě Praze. Od nového jízdního řádu proto bude na řadě páteřních tras posílena doprava a zároveň se obnoví průjezdní model na lince S7.
Nejvýznamnější změny v regionální dopravě v Praze a ve Středočeském kraji
Více vlaků ve špičkách pracovních dní mezi Prahou a Českým Brodem
České dráhy nabídnou ve špičkách pracovních dní více vlaků mezi Prahou a Českým Brodem, a to díky prodloužení osobních vlaků, které v současném jízdním řádu zajišťují dopravu jen mezi Prahou a Úvaly. Z Prahy až do Českého Brodu a zpět tak pojede patnáct nových spojů. Čtvrthodinový interval vlaků mezi oběma městy tak bude zajištěn v pracovních dnech v době cca od 6 do 9 hodin ráno a od 14 do 18 hodin odpoledne.
„Je velmi důležité, že se po skoro roční výluce na hlavním nádraží obnoví provoz linky S7 v původní trase od Řevnic skrz celou Prahu směrem na Český Brod,“ uvádí náměstek primátorky a pražský radní pro dopravu Petr Dolínek. „V roce 2015 končily kvůli výluce všechny vlaky od Berouna a Řevnic na hlavním nádraží a do Úval se jezdilo z Masarykova nádraží. Lidé tak museli z jednoho nádraží na druhé. Teď se vrací původní model, kdy vlaky projedou bez přestupu celou Prahou. V ranní i odpolední špičce vznikne každých 30 minut přímé spojení z Českého Brodu přes Úvaly, hlavní nádraží v Praze, Smíchov a Radotín až do Řevnic.“
Více vlaků o víkendu na lince S3 po Praze
České dráhy nabídnou o víkendu více vlaků na lince S3 mezi stanicemi Praha-Vršovice a Praha-Čakovice. Vlaky linky S3 zde pojedou i o víkendu v intervalu 60 minut. „Na vlaky bude ve Kbelích nově navazovat minibusová linka 159, která vyjede také s prosincovou změnou jízdních řádů,“ říká ředitel ROPID Petr Tomčík. „Tato linka spojí Kbely, Miškovice a Čakovice a pojede v půlhodinovém intervalu, stejně jako vlaky.“
Prodloužení vlaků linky S9 ze Strančic do Čelákovic nově v odpolední špičce až do Lysé nad Labem
V odpolední špičce pracovních dní budou čtyři vlaky linky S9 v každém směru prodlouženy o úsek Čelákovice – Lysá nad Labem.
Více vlaků ve špičkách pracovních dní mezi Prahou a Vraným nad Vltavou
České dráhy nabídnou ve špičkách pracovních dní více vlaků mezi Prahou a Vraným nad Vltavou. Ráno pojede nový pár vlaků z Prahy hl.n. do Vraného nad Vltavou a zpět, nový odpolední pár vlaků pojede až do Davle a zpět.
Nový odpolední pár vlaků mezi Kralupy nad Vltavou a Neratovicemi
V pracovní dny pojede v půl páté odpoledne nový pár osobních vlaků z Kralup nad Vltavou do Neratovic a zpět. Vlaky budou mít v Kralupech přípoj od / do Prahy a v Neratovicích přípoj do Mladé Boleslavi.
Nový večerní pár vlaků mezi Kralupy nad Vltavou a Lužcem nad Vltavou
V pracovní dny pojede okolo 19. hodiny nový pár osobních vlaků z Kralup nad Vltavou přes Nelahozeves a Vraňany do Lužce nad Vltavou a zpět. Tyto vlaky budou mít v Kralupech přípoj od / do Prahy.
Změny v regionální dopravě na jednotlivých tratích v Praze a Středočeském kraji
Na tratích, které nejsou v přehledu zmiňovány, nedochází k podstatnějším změnám.
Trať 011 Praha – Kolín

České dráhy nabídnou ve špičkách pracovních dní více vlaků mezi Prahou a Českým Brodem. Z Prahy až do Českého Brodu a zpět tak pojede 15 nových spojů (viz nejvýznamnější změny v regionální dopravě).

Tratě 064 Mělník – Mšeno a 076 Mšeno – Mladá Boleslav – Stará Paka

V úseku Mělník – Mšeno pojedou od 13. prosince 2015 opět vlaky. Z důvodu lepší přehlednosti bude i nadále úsek Mšeno – Mladá Boleslav hl.n. spolu s úsekem Mladá Boleslav hl.n. – Stará Paka v jízdním řádu uveden jako trať 064, jako trať 076 bude uveden jen úsek Mělník – Mšeno.

Tratě 070 Praha – Turnov a 072 Lysá nad Labem – Ústí nad Labem západ

V úseku Praha-Vršovice – Praha-Čakovice pojedou vlaky linky S3 i o víkendu v intervalu 60 minut. V letních měsících (od 30. dubna do 3. září) pojede každou sobotu z Prahy spěšný vlak Sp 1938 Kokořínsko opět až do Mšena. V opačném směru pojede spěšný vlak ze Mšena v 18:14 zpět do Prahy.

Tratě 090 + 091 Praha – Děčín a Městská linka (ML)

V jízdním řádu je nově celá trať z Prahy až do Děčína uvedena pod číslem 090, vlaky linky ML jsou nově uvedeny v tabulce označené jako trať 091 Roztoky u Prahy – Praha-Hostivař.

Trať 092 Kralupy nad Vltavou – Neratovice

V odpoledních hodinách pracovních dní pojede nový pár osobních vlaků: Z Kralup nad Vltavou odjede nový vlak (Os 19523) v 16:32 jako nový přípoj od osobního vlaku a rychlíku přijíždějícího v 16:15 a 16:17 z Prahy, do Neratovic přijede v 16:55 a bude zde mít přípoj na spěšný vlak do Mladé Boleslavi. Zpět do Kralup z Neratovic pojede nový vlak (Os 19522) v 17:05, do Kralup nad Vltavou přijede v 17:27 a bude mít přípoj na osobní vlak do Prahy s odjezdem v 17:42.

Trať 090 + 094 Kralupy nad Vltavou – Vraňany – Lužec nad Vltavou

Ve večerních hodinách pracovních dní pojede nový pár osobních vlaků: Z Lužce nad Vltavou do Kralup nad Vltavou odjede nový vlak (Os 9675) v 18:54, do Kralup přijede v 19:17. Zpět pojede nový vlak (Os 9676) z Kralup v 19:21 přes Nelahozeves a Vraňany až do Lužce jako přípoj od osobního vlaku a rychlíku od Prahy (příj. v 19:15 a 19:17).

Trať 093 Kralupy nad Vltavou – Kladno

Na trati 093 dochází k několika změnám, které mají za cíl rozšířit a zlepšit dopravní obslužnost. O víkendech nově pojedou 4 vlaky v každém směru mezi Kladnem a Kladnem-Ostrovcem navíc. Nově tak pojede z Kladna-Ostrovce do Prahy a opačně osobní vlak každou hodinu i o víkendech. Jedná se o prodloužení vlaků, které dosud končily nebo začínaly v Kladně. Z Kladna-Ostrovce pojedou tyto vlaky ve 13:21, 15:21, 17:21 a 19:21, v opačném směru pojedou vlaky z Kladna do Kladna-Ostrovce ve 13:29, 15:29 a 17:29. Do Kladna-Ostrovce bude o víkendech a svátcích nově prodloužen také jeden vlak z Rakovníka s odjezdem z Kladna ve 13:11. Ranní osobní vlak z Kralup nad Vltavou do Kladna pojede v pracovní dny nově o cca 15 minut později s novým odjezdem z Kralup v 6:38 a novým příjezdem do Kladna v 7:21, tento příjezd bude více vyhovovat zejména školákům a studentům.

Trať 121 Hostivice – Podlešín

Na této trati dochází po 11 letech k obnovení pravidelné osobní dopravy, poslední pravidelný osobní vlak zde vyjel v prosinci 2004, od této doby zde (s výjimkou několika posledních let, kdy zde jezdí letní turistický cyklovlak) osobní vlaky nejezdily. Středočeský kraj zde nově objednal celkem 7 párů vlaků v úseku Hostivice – Středokluky a opačně – 4 páry v ranní špičce a 3 páry v odpolední špičce. Všechny tyto vlaky pojedou denně.

Trať 122 Praha – Hostivice – Rudná u Prahy

Na této trati dochází k časovému posunu všech vlaků o přibližně 30 minut. Důvodem je zachování přípojových vazeb v Rudné u Prahy na vlaky na trati č. 173 (linka S6 PID), u kterých také došlo k časovému posunu. Přípojové vazby v Hostivici ve směru od a do Kladna, na které jsou cestující zvyklí, zůstanou zachovány, jen s drobným rozdílem, že vazba bude nově na zastávkové osobní vlaky místo rychlíků nebo spěšných vlaků. V ranní špičce ve dnech školního vyučování pojede navíc jeden vlak v celé trati ve směru z Rudné do Prahy, to znamená, že zhruba mezi 7. a 8. hodinou ranní nově pojede ve směru do Prahy vlak po půl hodině.

Trať 161 Rakovník – Blatno u Jesenice (– Bečov nad Teplou)

V pracovní dny večer pojede nově jeden pár vlaků navíc mezi Rakovníkem a Blatnem u Jesenice. Nový vlak z Rakovníka do Blatna bude odjíždět ve 20:58, čímž přibližně rozpůlí večerní čtyřhodinovou pauzu mezi vlaky. Z Blatna pojede nový vlak v 19:23 do Rakovníka.

Trať 171 Praha – Beroun

Bude obnovena vozba linky S7 nově v prodloužené relaci Řevnice – Praha hl.n. – Český Brod. Na základě požadavku Středočeského kraje se ruší zrychlené vlaky, všechny budou všude zastavovat. Dojde k prodloužení celkem čtyř vlaků, dnešní vlak z Prahy hl.n. v 7:59 (Os 9916, nově odjezd 7:57) nebude končit v Praze-Radotíně, ale pojede až do Řevnic, stejně jako v 18:59 (Os 9964, nově odjezd 18:57). V opačném směru budou prodlouženy dnešní vlaky Praha-Radotín – Praha hl.n., které pojednou nově již z Řevnic a to v 8:21 a 19:51.

Trať 173 Praha – Rudná u Prahy – Beroun

Na této trati dochází k časovému posunu všech vlaků, ve špičkách (při třicetiminutovém taktu) o několik minut a v sedlech (při hodinovém taktu) o přibližně 30 minut. Důvodem je zajištění přípojových vazeb ve stanici Praha-Smíchov ve / ze směru Praha hl.n. Dojde tak k obnovení vazby mezi vlaky trati 173 (linka S6 PID) a vlaky trati 171 (linka S7 PID) v relaci do / z centra Prahy. Přípojové vazby v Rudné u Prahy ve směru od a na Hostivici, na které jsou cestující zvyklí, zůstanou zachovány.

Trať 174 Beroun – Rakovník

Jeden pár vlaků, který dosud jezdil jen v pracovní dny, nově pojede v širší letní sezóně (od dubna do října) denně. Tím dojde na této turisticky atraktivní trati k rozšíření víkendové nabídky spojů. Nově tak bude i o víkendech odjíždět spoj z Rakovníka v 16:50, resp. z Berouna v 17:06.

Trať 203 Březnice – Blatná (– Strakonice)

Ranní vlak z Blatné do Březnice pojede o víkendech nově o 10 minut později, tj. z Blatné v 6:06. Důvodem je zrychlení přestupní vazby v Březnici na rychlík do Prahy.

Trať 210 Praha – Vrané nad Vltavou – Čerčany / Dobříš

Na trati pojedou v pracovní dny celkem 4 nové vlaky: ráno pojede nový pár vlaků z Prahy hl.n. do Vraného nad Vltavou a zpět (z Prahy hl.n. v 7:25, z Vraného v 8:02), odpoledne pojede až do Davle a zpět (z Prahy hl.n. v 15:25, z Davle v 16:50).

Trať 220 Benešov u Prahy – Tábor

V souvislosti s postupem stavebních prací dochází k úpravě víkendových vlaků z Benešova do Tábora, které mohou z Benešova odjet ihned jako přípoj od rychlíku z Prahy (staré odjezdy ve 14:43, 16:43 a 18:43, nově ve 14:21, 16:21 a 18:21). Večerní vlak z Tábora do Benešova jedoucí jen v pracovní dny (18:40, Os 8284) bude nově sloučen s víkendovou variantou a odjede z Tábora v 18:08, do Benešova přijede v 19:14.

Trať 221 Praha – Benešov u Prahy

Na trati bude rozšířena četnost jízdy víkendových vlaků. Dnešní vlaky Praha – Benešov, které jedou v úseku Strančice – Benešov pouze v sobotu od května do září, pojedou nově o celých víkendech a to v období konec března až konec října. Jde o vlaky s odjezdy z Prahy hl.n. v 8:38, 9:38, 10:38 a z Benešova v 9:19, 10:19 a 11:19. Na konci odpolední špičky pracovních dní pojede nový vlak z Prahy do Říčan (odj. Praha hl.n. v 19:50).

Trať 223 Olbramovice – Sedlčany

Vzhledem k jiným polohám rychlíků dochází k úpravě časových poloh u některých vlaků, a to až o 55 minut.

Trať 231 Praha – Lysá nad Labem – Kolín

V odpolední špičce pracovních dní budou čtyři vlaky linky S9 v každém směru prodlouženy z Čelákovic do Lysé nad Labem.

Trať 235 Kutná Hora – Zruč nad Sázavou

V sobotu v období od konce března do konce října bude zaveden nový osobní vlak z Kutné Hory města (odj. v 17:32) přes Kutnou Horu hl.n. (17:40–17:41) do Kolína (příj. v 17:52).

Nasazení moderních a modernizovaných vozidel v Praze a Středočeském kraji
V jízdním řádu 2014/2015 budou nasazena moderní a modernizovaná vozidla na těchto tratích:
Trať 010 Kolín – Pardubice: 34 % osobních vlaků – 1 jednotka CityElefant
Trať 011 Praha – Český Brod – Kolín: 100 % osobních vlaků – 14 jednotek CityElefant
Trať 014 Kolín – Ledečko: 100 % osobních vlaků – 3 jednotky Regionova
Trať 020 / 040 / 231 Kolín – Chlumec nad Cidlinou (– Trutnov): 100 % spěšných vlaků – 1× souprava 854 + 954 na středočeském úseku trati
Trať 060 Poříčany – Nymburk: 63 % osobních vlaků – 1 jednotka Regionova
Trať 061 Nymburk – Jičín: cca 91 % osobních a spěšných vlaků – 3 jednotky Regionova
Trať 064 Mladá Boleslav – Dolní Bousov (– Stará Paka): cca 90 % osobních vlaků v úseku Mladá Boleslav hl.n. – Mladějov v Čechách – 3 jednotky Regionova
Trať 070 Praha – Mladá Boleslav – Turnov: 99 % rychlíků v celé trati a 100 % spěšných a osobních vlaků v úseku Praha – Mladá Boleslav – 9 vozidel řady 854 a 11 vozidel řady 054 / 057; v úseku Mladá Boleslav – Turnov: 90 % osobních vlaků – 2 jednotky Regionova
Trať 071 Nymburk – Mladá Boleslav: 100 % osobních vlaků – 2 jednotky Regionova
Trať 072 Lysá nad Labem – Ústí nad Labem západ: 90 % osobních vlaků z / do Lysé – souprava řídícího vozu 961 a dvou vozů Bdmtee
Trať 080 Bakov nad Jizerou – Česká Lípa: 100 % osobních vlaků – 1 jednotka Regionova nebo modernizovaná souprava 854 + 954 na středočeském úseku tratě
Trať 090 Praha – Kralupy – Vraňany: cca 85 % osobních vlaků, o víkendu 90 % – 5 jednotek CityElefant
Trať 120/093 Praha – Kladno – Rakovník / Kralupy n.Vlt.: cca 90 % osobních a spěšných vlaků v pracovní dny, 100 % o víkendu – 12× Regionova; 100 % rychlíků – 2 soupravy 750.7 + 2–3× 054+954
Trať 171 Praha – Beroun: 99 % osobních vlaků – 16 jednotek CityElefant
Trať 173 Praha – Rudná u Prahy – Beroun: 100 % osobních vlaků – 4 jednotky Regionova
Trať 174 Beroun – Rakovník cca 95 % osobních vlaků – 3 jednotky Regionova
Trať 200 Zdice – Březnice (– Protivín): cca 95 % osobních vlaků – pro území Středočeského kraje 2 jednotky Regionova
Trať 210 Praha – Vrané n.Vlt – Čerčany / Dobříš: cca 90 % osobních vlaků – 7 jednotek Regionova
Trať 220 Benešov u Prahy – Tábor: 75 % osobních vlaků – 2 jednotky Regionova
Trať 221 Praha – Benešov: 100 % osobních vlaků – 14 jednotek CityElefant
Trať 231 Praha – Lysá n.L. – Nymburk: 100 % osobních vlaků – 14 jednotek CityElefant
Trať 232 Lysá nad Labem – Milovice: 100 % osobních vlaků – 1 jednotka CityElefant
Trať 235 Kutná Hora – Zruč nad Sázavou: 99 % vlaků – 3 jednotky Regionova
– http://www.ropid.cz/tiskove-informace/novinky-ve-vlakovem-jizdnim-radu-pro-rok-2016-v-praze-a-stredoceskem-kraji__s193x3508.html

Source:: http://www.praha21.cz/aktuality/5451-vlakovy-jizdni-rad-rok-2016-novinky

Související příspěvky