AKTUALIZACE 25. 1. 2023:
Jak kampaně vypadaly?
Byla jejich transparentnost tématem?
A co na letošních kampaních přišlo hostkám nejvtipnějšího?
Poslechněte si nový díl podcastu Stošestka.
Poslechněte si nový díl Stošestky s Marií Bastlovou, novinářkou Seznam Zprávy a moderátorkou podcastu Ptám se já, a Janou Stehnovou, expertkou TI na monitoring předvolebních kampaní. Moderuje Martina Foldynová.
|
|
Původní z 23. 11. 2023:
„Prezidentské kampaně se dostávají do žhavé fáze. Můžeme očekávat vyhrocené souboje, které se budou odehrávat, jak v rámci četných debat, tak především za podpory reklamy ve veřejném prostoru, a to včetně digitálního,“ vysvětluje Ondře
„TI chce monitoringem ukázat veřejnosti a voličům, jak si jednotlivé kandidátky a kandidáti vedou z hlediska financování a transparentnosti už v průběhu kampaní. Voliči mají mít přehled o tom, kdo finančně podporuje budoucí možnou prezidentku či prezidenta a koho si mimo jiné s sebou na Hrad přivedou,“ dodává.
Hodnocení založené na 10 kritériích pak zveřejníme 5. ledna 2023 na webu transparentnivolby.cz.
V rámci hodnocení této prezidentské kampaně jsme nastavili 10 kritérií transparentnosti. Ta tvoří základ finálních známek, které budou mít hodnotu 1 až 5, jako ve škole. Jak monitoring probíhá se dozvíte zde.
TI nově na monitoringu předvolebních kampaní spolupracuje s profesionály na měření a analýzu médií. Společnost Monitora Media připravila unikátní projekt medialniobraz.cz, díky němuž má široká veřejnost přístup k otevřeným datům a informacím o prostoru, který média věnovala kandidátům.
|
|
Zdroj: TI ČR, listopad 2022
Náhledový obrázek: ilustrační
Sledujte Transparency International v Otevřených novinách!
Předchozí k tématu v ON: