O negativních důsledcích rozšíření letiště Václava Havla o paralelní dráhu není pochyb. Vliv na lidské zdraví, čistotu ovzduší, hlukovou zátěž, nárůst objemu dopravy, i overturismus v centru města, to vše rámuje fakt, že krok tímto směrem je v rozporu s požadavky zodpovědné klimatické politiky a dodržování klimatických závazků.
Náměstek Hlaváček nám na naši interpelaci odpověděl, že pražské zastupitelstvo schválit změnu územního plánu umožňující novou ranvej letiště musí – z důvodu, že je obsažena v nadřazených Zásadách územního rozvoje a Politice územního rozvoje a ze zákona je povinností zastupitelů uvést územní plán do souladu s těmito dokumenty. Zastupitelstvo však tyto Zásady územního rozvoje samo zadává a Politiku územního rozvoje připomínkuje.
Přečtěte si celou odpověď náměstka Hlaváčka ZDE.
Pozitivní zpráva přišla z Rady hl. m., která odmítla rozšíření letiště o novou runway, resp. pořízení změny územního plánu, která by to umožnila. O letišti se dost možná bude rozhodovat na příštím zasedání Zastupitelstva 17. prosince.
Budeme pochopitelně u toho, svůj nesouhlas můžete na jednání přijít vyjádřit i Vy.
Zdroj: Arnika.org.
Náhledový brázek: ilustrační
Související:
Z Metropole, premiéra na ČT 1 v sobotu 5.12. 2020:
https://www.ceskatelevize.cz/porady/10116288835-z-metropole/220411058230049/
Související pozvání:
https://otevrenenoviny.cz/udalost/camp-online-budoucnost-letiste-vaclava-havla/
AKTUALIZACE 18. 12. 2020 – špatná zpráva: