„Podle průzkumu STEM/MARK má čtvrtina české populace nízkou mediální gramotnost a polovina pouze střední. Dvě třetiny dotázaných přitom tvrdí, že se v médiích vyznají dobře. Kvůli nízké mediální gramotnosti se v České republice daří dezinformačním serverům i různým populistickým hnutím. Značná část lidí má problém s rozeznáváním dezinformací, manipulací a orientací ve velkém množství informací. V českých školách se mediální výchova neučí jako samostatný předmět, ale jen jako průřezová témata, nejčastěji v Českém jazyce a Občanské nauce, a na probrání jednoho z velmi důležitých témat není dostatek času. Podle několika průzkumů je problémem i nedostatečné množství materiálů, pomůcek a školení pro učitele.“
S našimi hosty budeme debatovat o tom, jak zlepšit mediální výchovu v Česku, jak jsou připraveni současní učitelé a jak se připravují učitelé budoucí. Jakou úlohu hrají v tomto oboru formální a neformální projekty a jaká je snaha české vlády prosadit změny ve vzdělávání.
- Kde: Knihovna Václava Havla, Ostrovní 13, Praha 110 00
- Kdy: 17. září 2019, 19:00 – 21:00
Adam Balling – student Pedagogické fakulty UK a zároveň již učitel,
Michal Kaderka – učitel a tvůrce materiálu pro mediální výchovu,
novinář Jindřich Šídlo a další
Náhledový obrázek: ilustrační
Sdílet
Doporučujeme související:
„Komiks i videa. Kybernetický úřad spouští Digitální stopu, která má děti naučit bezpečnosti na sítích“ info na iRozhlas, 16.9.2019 ZDE.
#úplně_zdarma #bez_stahování #bez_instalace #bez_přihlašování
Digitální stopu můžete spustit na klasických počítačích, notebooku a většině tabletů. Není optimalizovaná pro mobilní telefony.
Preferovaným prohlížečem je Google Chrome, Mozilla někdy zlobí.
Pokud máte dotazy ohledně této vzdělávací aktivity, můžete nás kontaktovat na e-mail: d.kudrna@nukib.cz
Více informací pro lektory a rodiče naleznete níže.Digitální stopa
https://moodle.nic.cz/mod/page/view.php?id=345