„V metropoli by měl skončit poněkud chaotický rozvoj cyklistické dopravy. Nahradí ho systém s jasně danými pravidly, jehož cílem je vytvořit z cyklistiky přirozenou součást pražské dopravy. Shodli se na tom náměstek pražské primátorky Petr Dolínek a nový předseda magistrátní Komise pro cyklistiku Stanislav Kozubek…„Mým požadavkem bylo, aby se opatření pro cyklistiku stala nedílnou součástí přípravy každého dopravního projektu, rekonstrukce či investice a to na všech úrovních. Doposud se totiž řada věcí řešila spíše ad hoc a nesystémově. Výsledkem je, že někde potřebné cykloopatření chybí, jinde se naopak realizovalo, ale vynaložené náklady neodpovídají užitku,“ vysvětlil náměstek Dolínek…Nyní vznikne v řádu týdnů manuál pro všechny organizace, aby bylo jasné, jakým způsobem cykloopatření do všech projektů zakomponovat. ..“Ze strany náměstka Dolínka cítím jasnou podporu cyklistiky. Zároveň s ním souhlasím v tom, že je nesmysl budovat drahé cyklostezky tam, kde je nikdo nepotřebuje. Společně chceme pracovat na tom, aby cyklistika přestala být v Praze jakýmsi trucem v rámci dopravy, ale naopak její harmonickou součástí. Cyklista a řidič se na silnici vejdou vedle sebe, není důvod stavět je do nepřátelské pozice,“ vysvětlil Kozubek… Vedle přípravy systému rozvoje cyklistiky v Praze se již rozjela jednání o propojení cyklistických tras v hlavním městě a Středočeském kraji…“
27.7.2015
Celý článek si přečtěte na portálu Hl.m.P. ZDE.
Hlavní město Praha v r.2014 přistoupilo do Asociace měst pro cyklisty.
Členy Asociace jsou navíc samostatně Zdravé městské části Praha 14, Praha 20 – Horní Počernice, Praha -Libuš a Praha 19 – Kbely.