Nové dopravní kapacity způsobují nárůst dopravy. Odstrašující příklad: tunel Blanka to dokazuje už pět let

 

Na základě intenzit dopravy v jednotlivých ulicích pro roky 2014-2019 jsme zpracovali analýzu dopadů tunelového komplexu Blanka  (veškerá data jsou od Technické správy komunikací).

Kompletní analýzu si můžete prohlédnout v PDF.

 

 

Celý článek ZDE.

Náhledový obrázek: Bubenečský tunel (3,1 km), součást TK Blanka (2015), autor Zajíc, wikimedia

Pět let po otevření Blanky jezdí ulicemi Prahy každý rok víc a víc aut (dle ročenky TSK je nárůst vozokilometrů mezi lety 2014 a 2019 11 %). To je samozřejmě důvod k radosti a my Praze ještě jednou gratulujeme a přejeme, aby nepolevila.

Ať si pak i nad dalšími tunely klidně vzniká prostor pro ještě lepší parky a cyklostezky. Doufejme ale, že nám nikdo nezabrání k nim bezpečně přijet autem, abychom si občas protáhli těla a mysl rekreační procházkou či cykloprojížďkou. To vše v kultivovaném prostředí bez hluku projíždějících automobilů a vdechování jejich zplodin, které se cestou z tunelových výduchů díky zázračným technologiím promění ve svěží lesní vánek.

 

Články k Blance – před, v průběhu a po – DOPORUČUJEME na Auto*Mat ZDE.

 

 

Předchozí v ON:

Tunel Blanka: dědictví po Bémovi (ODS) a Krnáčové (ANO)

Bémův tunel Blanka se otevřel v sobotu 19.9.2015. Není proč slavit.

Související příspěvky