Tým špičkových expertů z Velké Británie, Švýcarska i České republiky našel řešení, které zachovává Vyšehradský železniční most v jeho současné poloze a zároveň nabízí možnou dostavbu třetí koleje.
Řešení je oproti jakékoliv novostavbě rychlejší, levnější, má dlouhou dobu životnosti a minimální dopad na pražskou dopravu i životní prostředí.
Dokončení se blíží komplexní studie proveditelnosti, kterou dostanou všechny zainteresované subjekty zcela zdarma k dispozici.
Studii připravuje Nadační fond pro záchranu Vyšehradského mostu (NF Vyšehradský most).
Na zpracování studie se podílí špičkoví experti ze Švýcarska a Velké Británie. Tedy ze zemí, které jsou kolébkou železnice a o své technicko-historické dědictví se pečlivě starají. Vlastní opravu nýtované konstrukce řeší Ian Firth se svým týmem, který je mimo jiné zástupcem Velké Británie v mezinárodní asociaci pro mosty a strukturální inženýrství. Jeho tým pracoval na řadě prestižních projektů po celém světě, včetně rekonstrukce známého londýnského Tower Bridge, mostu přes Messinskou úžinu nebo West Gate Bridge v Austrálii. Spolu s ním na studii pracuje také tým švýcarského strukturálního inženýra Dr. Andrease Galmariniho.
Studii proveditelnosti NF Vyšehradský most představí během podzimu tohoto roku a dá ji Správě železnic, respektive všem, komu na Vyšehradském mostě záleží, zcela zdarma k dispozici.
NF Vyšehradský most tak namísto dosavadního sporu nabízí skutečný dialog o nejlepším řešení pro hlavní město Prahu a pro Pražany.
Zdroj: TZ ze 4. 9. 2024
TZ – Představení NF pro Vyšehradský most a nové studie
Sledujte informace v Otevřených novinách pod štítkem
Želeniční most na Výtoni.
Předchozí info k tématu v ON: