Ve čtvrtek 11. ledna 2024 se oficiálně rozjela přestavba pražského Masarykova nádraží.
Nad kolejištěm má vzniknout pochozí platforma, která má místo spojit s blízkou Florencí.
Nejpodstatnější ale je, že zrekonstruované nádraží se má stát terminálem nově budované železnice z Letiště Václava Havla.
Část lidí má možná pocit, že Dospiva do Prahy přivádí světovou architekturu.
Masaryčka z pera architektonického studia Zahy Hadid je ale ze všeho nejvíc jen další kancelářskou budovou, která centru metropole moc tepajícího života nepřidá. Lidé z korporátu si tu odmakají svou osmičku a po šichtě zase zmizí do satelitů za městem.
Nestalo se.
To ale ještě neznamená, že se máme s ovládnutím veřejného prostoru soukromými zájmy různých podnikatelů (zcela) smířit.
Zdroj: Pointa N, 11. 1. 2024
Náhledový obrázek: ilustrační (publicdomainpictures)
Předchozí – jedno z mnoha (marných) varování v roce 2020:
… Mimochodem – autorkou návrhu, jehož dokumentace leží na úřadě, není hvězdná světová architektka (ta už je čtyři roky mrtvá) ani její studio, ale pražský ateliér architekta Jakuba Ciglera. Studio Zaha Hadid Architects sice vytvořilo původní koncepci, ale od té doby práci lokálních architektů především supervizuje. Holt není Zaha Hadid jako Zaha Hadid. Na úřadě jí říkají „Jakub Cigler Architekti“…
Zdroj: A2larm, 26. 12. 2020 ZDE.
Předchozí k tématu v ON:
Další „tanečky“ kolem kontroverzní zástavby u Masaryčky pohledem Arniky
Veřejný ochránce práv zahájil šetření „salámové metody“ projektu Nová Masaryčka v Praze