„Z průzkumů mezi cyklisty víme, že jim často chybí místo, kam kolo zamknout a možnost pohodlného přestupu mezi kolem a MHD. Proto už teď do ulic průběžně doplňujeme stovky stojanů. Jsou i u třiatřiceti stanic metra. S dopravním podnikem hledáme další ideální lokace a cíl je mít u každého vstupu do metra stojan. Chceme do toho ale také zapojit samotné Pražany, kteří ze svých zkušeností ví nejlépe, kde jim stojany chybí. Pokud chceme vytvořit skutečně uživatelsky příjemné cyklistické prostředí, potřebujeme znát hlavně názor těch, kteří to dennodenně řeší,“ uvedl náměstek primátora hl. m. Prahy pro oblast dopravy Adam Scheinherr.
Snahou je, aby bylo hodnocení od uživatelů bikesharingu objektivní a do rozhodování se zapojovali lidé, kteří kolo využívají pravidelně, proto uživatelé bikesharingu a navigačních aplikací dostanou tuto možnost po každé desáté jízdě. Místo může navrhnout uživatel prakticky kdekoliv, nicméně cyklostojan může vzniknout jen na pozemku, které je ve správě Technické správy komunikací.
Prioritně se budou projednávat cyklostojany v lokalitách, kde je o ně největší zájem. Stojany budou určené pro všechny občany, tedy ty, kteří využívají vlastních i sdílených kol.
Více se dozvíte na stránce kolostav.cz.
Zdroj: Čistou stopou Prahou, červen 2021, celý článek ZDE.
Náhledový obrázek: ilustrační
Související v ON:
OBRAZEM: Otevření Bike and Ride parkoviště v Klánovicích v pátek 16.9.2016