Ne všechno funguje ... Víme o tom a pracujeme na nápravě. Děkujeme za pochopení.

Jak málo stačí k tomu, aby se doprava v Praze zlepšila! Méně aut a polidštění magistrátu

Někteří zemědělci, ale i lidé, kteří jejich protest pojali čistě jako protivládní akci, si mysleli, že příjezdem s traktory paralyzují Prahu.
Ve skutečnosti poukázali na to, jak málo by stačilo ke zlepšení dopravy ve městě.

Hlavní událostí pondělí 19. 2. 2024, minimálně tou mediální, byla „traktorová blokáda Prahy“. S napětím očekávaná akce však skončila spíše neúspěchem. Části zemědělců se nelíbilo, že se jejich protest zvrtl v provolávání protivládních hesel, a brzy odpoledne odjeli.

Samotná blokáda však byla fiaskem ještě dřív, než ji zcela převzaly protivládní síly spojené s lídrem strany PRO Jindřichem Rajchlem. Slibovaná dopravní paralýza Prahy nenastala. Vrcholem bylo zabrání jednoho pruhu magistrály v každém směru. Ano, slyšíte dobře!

Doprava oproti běžnému dni naopak fungovala lépe, a to jak automobilová, tak hromadná. Strašení předem vedlo k tomu, že část lidí svou cestu do města odložila, další vyměnili auto za jiný dopravní prostředek nebo zvolili jinou trasu.

Zemědělci pravděpodobně uvěřili mýtu o tom, že magistrála je jakýmsi posvátným místem, které při sebemenších změnách způsobí kompletní dopravní kolaps v hlavním městě. „Stačí zabrat jeden pruh a Praha zkolabuje.“ Není to náhoda, od pražských politiků podobné řeči slýchají z televize roky.

Je to samozřejmě nesmysl. I proto vypadal pražský protest ve srovnání se zahraničím směšně.

Demonstranti dosáhli jediného – ukázali „Pražákům“, jak málo stačí k tomu, aby se doprava v metropoli zlepšila.

Zdroj: Pointa N, 19. 2. 2024
Náhledový obrázek: ilustrační (pxhere)

 

Sledujte články s tématem Doprava v Otevřených novinách.

 

Související příspěvky