Z ministra Karla Havlíčka (za ANO) se stal zřejmě nejvytíženější člen české vlády.
Po resortu průmyslu a obchodu nově vede také ministerstvo dopravy, navíc je vicepremiérem a místopředsedou vládní Rady pro výzkum, vývoj a inovace.
O Havlíčkovi se nicméně mluví jako o schopném a zkušeném manažerovi.Jak úspěšná ale byla jeho podnikatelská minulost?
Lenka Kabrhelová mluví s Jiřím Štickým z magazínu Reportér:
„Příběh ministra Havlíčka: od prodeje elektroniky, přes podnikatelská fiaska až po Babišova korunního prince“
DOPORUČUJEME půlhodinový podcast Vinohradská 12 na iRohlas ZDE.
Je to jedna velká bublina. Ty úspěchy, o kterých jsem četl v profilech nebo rozhovorech, neodpovídají skutečnosti…
DOPORUČUJEME související:
Zajímavé přitom je, že o jeho předchozím podnikání se mluvilo jen málo. I když jeho podnikatelský příběh za zkoumání nepochybně stojí.
Havlíčkovým letitým zaměstnavatelem byl Bořivoj Frýbert, za socialismu jeden z nejvlivnějších mužů chemického průmyslu, před listopadem 1989 dokonce náměstek ministra české vlády – jenž se ovšem podílel i na následném budování kapitalismu. Právě Frýbert a dnešní ministr obchodu Havlíček byli hlavními soukromými investory mírně řečeno kontroverzního projektu kmenových buněk okolo profesorky Sykové: v jeho rámci – jak vyšlo posléze najevo – se beznadějně nemocným lidem fakticky prodávala ještě nevyzkoušená, a především neúčinná léčba.
S Havlíčkem propojené firmy byly také velkým příjemcem státních dotací na vědecké projekty, které rozdělovalo sdružení Nanoprogress – jehož předsedou představenstva byl opět Karel Havlíček.
Své podíly ve firmách Havlíček během března a dubna převedl na nové majitele, aby se podle svých slov vyhnul jakémukoliv podezření ze střetu zájmů.
Začněme však popořádku… „Insolvence, dotace, kmenové buňky. Podivné obchody vicepremiéra Havlíčka“ Jiří Štický, 2.6.2019 v Magazinu Reportér ZDE.
Náhledový obrázek: ilustrační „Děravá síť“
…tyto informace moc k smíchu nejsou. Takže alespoň vtip na závěr:
[box type=“shadow“ ]
Karel Havlíček maká na Ministerstvu průmyslu 16 hodin denně.
Ale žádný strach.
Na dopravu mu zbývá ještě krásných 8 hodin.
:-)
[/box]