Ne všechno funguje ... Víme o tom a pracujeme na nápravě. Děkujeme za pochopení.

Doprava nemusí být noční můra. Jen ji musí stát i města dobře a udržitelně plánovat. Dobré příklady od sousedů i neutěšená česká realita

Klíčem pro udržitelnou budoucnost města zůstává doprava a městské plánování.

Aby se lidem ve městech dobře žilo, mělo by jejich vedení zohledňovat v plánech a investicích všechny jeho obyvatele.

V dopravě podporovat rozumný mix automobilů, hromadné dopravy a pěší i cyklistické dopravy; při plánování nových čtvrtí zase netvořit ghetta pro bílé límečky, ale snažit se otevřít nový prostor všem.

Sledujte:
https://auto-mat.cz/category/lab

 

A jak se to městům u nás i ve světě daří?
Obecně lze říci, že ze západu vane veliká změna, ale u nás ji stále spíše bývá bráněno.

Začtěte se do našich článků, poslechněte si podcast nebo se nechte inspirovat zprávami ze zahraničí.

Ve Španělsku platí od května ve všech obcích limit 30 km/h. V Německu ho právě začínají testovat. Trend se pomalu přibližuje!

Barcelona začala o prázdninách odklánět autodopravu od škol, chce dětem zajistit bezpečnější přístup.

Británie chystá nová pravidla silničního provozu s cílem zachovat pandemií vyvolaný boom pěší a cyklistické dopravy. Nově budou mít větší zodpovědnost za bezpečnost na silnicích ty více nebezpečné dopravní prostředky.

Bukurešť proměňuje každý víkend 34 městských silnic na pěší promenády. Příští rok hodlá program rozšířit.

Wales zastavil kvůli ochraně klimatu ípravy nových silnic a dálnic.

Zelený kruh pro vás sleduje dění kolem nového stavebního zákona, který má přínést zrychlení a zjednodušení stavebního řízení. Velmi pravděpodobně nás spíše čeká přechodné období plné chaosu a zmražené výstavby. Doufáme, že se po volbách připraví lepší zákon…

Nová podoba Táborské a Na Pankráci je totálně promarněnou příležitostí. Chodci a cyklisté sem zřejmě nepatří.

Legerova má nový přechod a po téměř půlstoletí komfortnější pěší cestu mezi Václavákem a Vinohrady.

Náš Vráťa Filler vydal spolu s řidiči autobusů MHD tipy, jak si na kole porozumět s autobusy.

K tématu bezpečného odstupu při předjíždění cyklistů doporučujeme poslední díl našeho podcastu Nežbudeokruh s názvem Proč potřebujeme odstup 1,5 m, ve kterém si povídáme s autorem novely, Tomášem Kindlem.

Náš bývalý kolega Jan Krčmář o tom, co v AutoMatu dělal a proč, ale třeba taky o tom, že jde v rodině se třemi dětmi fungovat bez auta, proč je fajn naučit se po Praze jezdit na kole pomalu a proč v metropoli nejsou pro lidi na bicyklech hlavní překážkou kopce.

Architekt Peter Bednár se v blogu zamýšlí nad  “hloupým systémem poskytování a organizace parkování v ČR, který bez ohledu na nekonečnou výstavbu parkovacích kapacit kdekoliv způsobuje stále horší dostupnost parkování.”

O parkování jsme se rozepsali v A2larmu i my. Mohly by parkovací poplatky příspívat na MHD?

Zakletá Patočkova má opět cyklopruh. Ten minulý vydržel 14 dní, tak uvidíme.

Dlouholetý příběh o rekonstrukci tramvajové zastávky v Křesomyslově se chýlí ke konci. Na happyend to ale moc nevypadá…

 

Zdroj: Auto*Mat, srpen 2021
Náhledový obrázek: ilustrační

Související příspěvky