Klíčem pro udržitelnou budoucnost města zůstává doprava a městské plánování.
Aby se lidem ve městech dobře žilo, mělo by jejich vedení zohledňovat v plánech a investicích všechny jeho obyvatele.
V dopravě podporovat rozumný mix automobilů, hromadné dopravy a pěší i cyklistické dopravy; při plánování nových čtvrtí zase netvořit ghetta pro bílé límečky, ale snažit se otevřít nový prostor všem.
Sledujte:
https://auto-mat.cz/category/lab
A jak se to městům u nás i ve světě daří?
Obecně lze říci, že ze západu vane veliká změna, ale u nás ji stále spíše bývá bráněno.
Začtěte se do našich článků, poslechněte si podcast nebo se nechte inspirovat zprávami ze zahraničí.
|
|
Británie chystá nová pravidla silničního provozu s cílem zachovat pandemií vyvolaný boom pěší a cyklistické dopravy. Nově budou mít větší zodpovědnost za bezpečnost na silnicích ty více nebezpečné dopravní prostředky.
|
|
Bukurešť proměňuje každý víkend 34 městských silnic na pěší promenády. Příští rok hodlá program rozšířit.
|
|
Náš bývalý kolega Jan Krčmář o tom, co v AutoMatu dělal a proč, ale třeba taky o tom, že jde v rodině se třemi dětmi fungovat bez auta, proč je fajn naučit se po Praze jezdit na kole pomalu a proč v metropoli nejsou pro lidi na bicyklech hlavní překážkou kopce.
|
|
Architekt Peter Bednár se v blogu zamýšlí nad “hloupým systémem poskytování a organizace parkování v ČR, který bez ohledu na nekonečnou výstavbu parkovacích kapacit kdekoliv způsobuje stále horší dostupnost parkování.”
|
O parkování jsme se rozepsali v A2larmu i my. Mohly by parkovací poplatky příspívat na MHD?
|
|
|
Zdroj: Auto*Mat, srpen 2021
Náhledový obrázek: ilustrační
Zita Kazdová
MUDr. Zita Kazdová
dobrovolnice v neziskovém sektoru, původní povolání stomatolog
Přemýšlejme globálně, čiňme se lokálně – naše okolí i svět zázračně prokouknou!