Transparentnost volebních kampaní 2020? Piráti za jedna mínus. Babišovo ANO má horší čtyři mínus a okamura za pět

V České republice se transparentnost předvolebních kampaní snižuje.
Jen málo kandidujících politických uskupení dbá na otevřenost financí i organizaci kampaně před krajskými volbami.

Za 4. To je průměrná známka v hodnocení transparentnosti předvolebních kampaní…

Pouze tři subjekty letos obstály v naplnění kritérií, která aplikujeme.

Strany obecně poskytují velmi vágní informace o plánovaných rozpočtech na kampaň.
Neinformují o profilech na sociálních sítích.
Zakrývají vztahy k mediálním a PR agenturám.
Nepublikují seznamy dárců dříve, než požaduje zákon.
Dokonce i tak jednoduchá věc, jako je přehled vlastních předvolebních akcí, je pro mnohé problém.

U celkového hodnocení třiceti monitorovaných entit je viditelná propast mezi třemi nejlepšími, kteří dosáhli alespoň uspokojivého hodnocení (Piráti, koalice KDU-ČSLADS a Nestraníci – koalice pro Plzeňský kraj, a ústečtí Spojenci pro kraj), a pelotonem.

Celkově dopadly nejhůře hnutí ANO 2011koalice ODS a KDU-ČSL s podporou Soukromníků v Karlovarském kraji a Svoboda a přímá demokracie.

 

Detailní hodnocení, dle kritérií transparentnosti kampaně, najdete už teď na našem webu transparentnivolby.cz, a to včetně pečlivého zdůvodnění a výsledné hodnotící známky.

Výsledky monitoringu

 

Zdroj: Transparency International, 29.9.2020

Související příspěvky