„…V pátek (24.7.2020) uveřejnil server ZDopravy.cz třaskavou informaci, že chce stát utratit dvě miliardy za reklamu na dovolenou v Česku.
Podkladem pro tuto zprávu byla předkládací zpráva Podpora cestovního ruchu prostřednictvím médií ministryně Klára Dostálové (ANO), kterou MMR vložilo do eKlepu, elektronické knihovny legislativního procesu.
Součástí dokumentů byl také návrh usnesení vlády, podle kterého by vláda s tímto záměrem souhlasila a uložila ministryni pro místní rozvoj připravit přímou mediální kampaň na podporu cestovního ruchu prostřednictvím médií s celostátním dopadem a poskytnout prostředky státního rozpočtu ve výši 2,0 miliardy Kč podle bodu I tohoto usnesení vlády.
Po uveřejnění tohoto záměru ministerstvo výše zmíněný materiál z vládní elektronické knihovny legislativního procesu odstranilo.
Absurdita a nesmyslnost záměru MMR korespondují oficiální čísla o reklamním trhu za rok… Při plánovaném objemu 2 miliardy korun by se stát stal o násobky největším inzerentem v České republice!
Nabízí se podezření, že po nemožnosti podpory médií napřímo, které plánovalo Ministerstvo kultury, se jedná o obdobnou podporu médií, ovšem skrytou za podporu cestovního ruchu v České republice. Nemusíme připomínat, že mezi největší zpravodajské deníky, největší internetová média a nejposlouchanější rozhlasové stanice patří firmy vlastněné premiérem Babišem…“
DOPORUČUJEME celou informaci včetně dokumentace na Hlídač státu, 25.7.2020 ZDE.
Materiál, podle kterého plánovalo ministerstvo pro místní rozvoj (MMR) utratit v médiích, na internetu a billboardech za reklamu na dovolené v Česku dvě miliardy korun, úřad z připomínkového řízení stáhl. Ministryně Klára Dostálová (za ANO) serveru SeznamZprávy.cz řekla, že na materiálu se stále pracuje…
Dostálová odmítá, že ve skutečnosti jde o pomoc médiím zasaženým krizí. „Může to být i shoda náhod, já o podpoře médií nevím vůbec nic,“ řekla v pátek Deníku N. Podle ní je rozpočet dvou miliard orientační. „My to samozřejmě ještě napočítáváme, může to být méně i více. Je to pracovní materiál,“ dodala.
Iniciativě Zachraňme turismus nedává mediální kampaň na podporu domácího turismu smysl. „Chceme dvě miliardy pro firmy v cestovním ruchu, ne zbytečnou reklamní kampaň,“ sdělil v neděli předseda iniciativy Tomáš Barčík. Pokud se ve státním rozpočtu nacházejí ony dvě miliardy korun, měly by směřovat firmám, nikoli médiím, píše iniciativa v otevřeném dopise vládě.“
Celou zprávu ČTK najdete na iRozhlas, 26.7.2020 ZDE.
Náhledový obrázek: ilustrační
Dopručujeme související:
5.12. 2018 v České televizi ZDE:
30.9.2019 na iRozhlas ZDE:
Původní info o záměru vlády z pátku 24.7.2020:
„..Tuzemská média získají velkou finanční injekci v hodnotě dvou miliard korun. Ministerstvo pro místní rozvoj navrhuje utratit dvě miliardy korun za inzerci v tuzemských televizních a rozhlasových stanicích, tištěných titulech, na billboardech a na internetu. Stát tím chce podpořit, aby lidé cestovali po Česku.
Vyplývá to z materiálu, které MMR rozeslalo do meziresortního připomínkového řízení. V něm výdaje na inzerci vysvětluje velkými problémy celého oboru cestovního ruchu. V přepočtu jde o zhruba dvě stě korun na obyvatele. Peníze bude stát utrácet přes CzechTourism… Kampaň s dvoumiliardovým rozpočtem má začít v půlce srpna a trvat rok…
Součástí materiálu je i chystané rozdělení peněz do jednotlivých typů médií. Nejvíce má jít do televizí, celkem 700 milionů korun. Tabulka v plném rozlišení je ke stažení zde…“
Celý článek v deníku.cz 24.7.2020 ZDE.