„Jedná se o malý unikát – takové schéma Praha ještě neměla. Cestující jistě znají podobná schémata pro tramvaje, noční dopravu nebo třeba vlaky. Komplexní schéma, kde je všechno najednou do detailu jednotlivých zastávek a ještě k tomu rozkresleno po jednotlivých linkách, byste ale dosud hledali marně,“ popisuje ředitel ROPID Petr Tomčík.
Každá zastávka je reprezentovaná bodem (obousměrná), trojúhelníkem (jednosměrná) nebo v případě, kdy je na malém prostoru více zastávek či pokud se jedná o složitější přestupní uzel, ji představuje tabulka s názvem uzlu a výčtem linek. Schéma zobrazuje také infocentra nebo parkoviště P+R. Pokud je mezi některými zastávkami rychlejší (nebo alespoň časově srovnatelné) jít pěšky, je zde naznačena i pěší vazba včetně orientační časové náročnosti.
Schéma zobrazuje celé území hl. m. Prahy. Kde to bylo možné, je zobrazena ještě přilehlá oblast Středočeského kraje. Na okrajích je vždy vyznačeno, jakým směrem linka pokračuje dále.
Schéma zobrazuje především trvalý stav, nicméně jsou zde zobrazeny některé dlouhodobé výluky, které budou do schématu zakreslovány a na webu tudíž bude zveřejněna vždy aktuální verze.
Schéma je ke stažení zde, v aplikaci PID Lítačka nebo k dostání v tištěné podobě ve složeném formátu ve vybraných dopravních infocentrech.
Zdroj: Ropid a praha.eu, 4.4.2020