POZOR na výluku vlaků linky S1 a S7 od pátku 16.9.2016

Výluka na linkách S1 a S7 od 16. 9. 2016 bude spočívat v ukončení průjezdných vlaků linky S7 ze směru Beroun a Řevnice v železniční stanici Praha hlavní nádraží. Vlaky linky S7 na železniční trati č. 011 Praha – Kolín budou odkloněny na Masarykovo nádraží a z důvodu stejného linkového vedení budou dočasně přečíslovány na linku S1. Výlukový jízdní řád je zveřejněn na webových stránkách www.ropid.cz > Změny v dopravě > Výluky. Zastávkové jízdní řády jsou zveřejněny taktéž na webových stránkách www.ropid.cz > Jízdní řády > Podle linek > Vlaky > S1; S7.

Podrobné vysvětlení organizátora dopravy:

Toto řešení je vyvoláno další etapou opravy haly na Hlavním nádraží, kdy budou vyloučeny jižní části kolejí pod celým prvním obloukem zastřešení (nikoliv pouze poloviny jako se postupovalo u druhého oblouku, dle našich informací je takto postupováno z důvodu horšího technického stavu této části zastřešení) a namísto sedmi průjezdných kolejí ze směru Praha-Smíchov ve směru Praha-Libeň budou provozní pouze průjezdné koleje tři, na které lze vjet vlivem uspořádání kolejiště pouze přes jednu kolejovou spojku (ve/ze směru Praha-Smíchov tak nelze současně přijíždět a odjíždět). Situace je navíc komplikovaná tím, že dle pravidelného jízdního řádu projíždějí vlaky linky S7 Hlavním nádražím ve stejný čas a „zabírají“ tedy ve stanici dvě ze tří průjezdných kolejí.

Problematika výlukových opatření vlivem rekonstrukce zastřešení Prahy hlavního nádraží samozřejmě byla se SŽDC, do jejíž kompetence příprava těchto opatření spadá, diskutována. K přerušení linky S7 došlo již v loňském roce, přestože jsme na tuto problematiku již při konstrukci loňského jízdního řádu SŽDC důrazně upozorňovali a navrhovali, aby byla volena strategie mimořádné změny jízdního řádu k termínu zahájení výluky. Tato varianta se nesetkala s pochopením a následně došlo ke zjištění, že při nezměněném jízdním řádu pro vlaky linky S7 od Úval není na Hlavním nádraží dostatečná kapacita dopravní cesty (vzhledem k platné legislativě je kapacita odebírána nejdříve regionálním vlakům a až následně vlakům dálkové dopravy). K tehdejšímu přerušení linky S7 naše organizace dala souhlas i na základě příslibu, že nutnost přerušení linky S7 se již opakovat nebude. Bohužel, dle zjištění SŽDC opět dochází k situaci, kdy není k dispozici dostatečná kapacita stanice pro průjezd linky S7. SŽDC v tomto případě hledala různá řešení, některá z nich však byla následně jinými odbornými složkami SŽDC negována jako nerealizovatelná. Výsledkem jednání bylo sdělení, že nelze vytvořit takové opatření, které by mohlo umožnit průjezdný model linky S7, bez významného a do značné míry nesystémového omezení vlaků dálkové dopravy (například omezení jednoho či dvou spojů v jedné relaci za současného omezení několika spojů v dalších několika relacích).

Vzhledem k tomu, že naše organizace průjezdný model linek S7 a S9 dlouhodobě prezentuje jako jednu z našich priorit za účelem dosažení nových, rychlejších, možností spojení a alternativy k MHD, je tato situace z pohledu naší organizace velice nepříjemná. Z toho důvodu zvažujeme další kroky, které by vedly, byť pravděpodobně ne k nápravě chystaného stavu, alespoň k takovému systémovému řešení, aby se podobná situace již neopakovala.

zdroj: ROPID

Související příspěvky