Klánovice již v druhé generaci zastupitelů snaží o zavedení regulace parkování u železniční zastávky. První z odborných prací, ze kterých můžeme čerpat je Generel dopravy v klidu (fy. MOZ 2002). (Tato práce je umístěna v části generely). Toto navržené řešení se však nepodařilo prosadit. Přesto z ní můžeme čerpat většinu dat a odborných znalostí.
Na přelomu roku 2013 a 2014 zpracovala MČ na základě usnesená zastupitelstva z 16,12,2013 následující návrh řešení:
Další postup je struční popsán v návrhu zápisu z jednání nad alternativním projektem regulace parkování u železniční zastávky Klánovice:
Zápis z jednání 21_1_2015 verze Klánovice
Tento zápis byl mírně upraven na základě podkladů OŽPD a Policie ČR:
Upravená verze zápisu z 21_1_2015
Po urgencích k jeho verifikaci jsme 5.3.2015 obdrželi tento mail:
Vážená paní Ing. Milerová, nemohu souhlasit ani s formulacemi v přiloženém zápise – ozn. č. III. a dovoluji si Vám znovu předat své vyjádření k řešení problematiky v roce 2014 a 2015:
1/ Věc byla řešena na OŽPD, SSÚ pod čj. UMCP21/00964/2014 ze dne 16.01.2014. Mělo se jednat o stanovení definitivní místní úpravy silničního provozu tak, jak z obsahu žádosti/spisu vyplývá (přiložený dokument 0443). Vzhledem k tomu, že žádost nebyla úplná, byla dne 30.ledna 2014 vyzvána MČ Praha – Klánovice, aby žádost doplnila. Vše je ve výzvě podrobně popsáno. Termín pro doplnění žádosti byl stanoven nejpozději na den 31.05.2014, což byla dostatečná lhůta s ohledem na termín podání žádosti. Buď paní Ing.K.Milerová či pan Ing.P.Soukup, tehdejší starosta MČ Praha – Klánovice požádali telefonicky o konzultaci v dané věci. Konzultace trvala cca jednu hodinu a proběhla dne 21.května 2014 za účasti pana Ing.Soukupa, paní Ing.Milerové, pana Ing. Krause a jeho pomocníka a dále za účasti pana kpt.Ing.M.Hovorky z Policie ČR a mé účasti. Setkání se uskutečnilo ve velké zasedací místnosti v naší budově. Opětovně bylo konstatováno, že žádost by měla být doplněna tak, jak bylo písemně uvedeno ve výzvě ze dne 30.01.2014 a pan Ing.Kraus přislíbil, že studii v těchto intencích zpracuje. Pan starosta (ing. P.Soukup) byl dále ústně informován o dalším procesním postupu ve věci – po řádném doplnění žádosti bude silničním správním úřadem OŽPD ÚMČ Praha 21 vyžádáno písemné stanovisko Policie ČR, písemné stanovisko odboru dopravních agend MHMP, a že bude třeba si vyžádat i stanoviska dotčených, okolních městských částí. Setkání bylo ukončeno s tím, že žádost bude řádně doplněna tak, jak uvedeno výše – ve výzvě.
Pro úplnost uvádím, že nebylo nařízeno ústní jednání dle správního řadu, jednalo se pouze o konzultaci, o které nemusí správní orgán sepisovat protokol. Vzhledem k tomu, že ani do dne 08.srpna 2014 MČ Praha – Klánovice žádost nedoplnila, bylo řízení zastaveno.
2/ Jednání ze dne 21.01.2015: Proběhlo cca v době od 12.00 hod. do cca 13.30 hod. ve velké zasedací místnosti v budově MČ Praha – Praha 21 za účasti Vaší, mé, pana Ing. Horníčka, starosty MČ Praha – Klánovice, pana kpt.Ing. M.Hovorky a pana Ing. Krause a dohodli jsme se, že studie s návrhem na zřízení parkovacích míst pro rezidenty MČ Praha – Klánovice by měla být doplněna o metodické vyjádření nadřízeného orgánu, tj. HMP, MHMP, ODA, zda se jedná o zákonný návrh s tím, že o vyjádření požádá Vaše MČ a doloží usnesení RMČ Praha – Klánovice – komu mají být a za jakým podmínek vydávány parkovací karty. Dále, že Vaše MČ požádá o výklad MD ČR – v podrobnostech popsal pan kpt. Hovorka (uvedeno níže). Jakmile budete mít uvedené podklady, sejdeme se znovu.
A vyjádření pana Ing. M.Hovorky bylo k Vašemu původnímu zápisu (označ. příloha II.) následující:
„Vážená paní Milerová,
byl mi poskytnut k přečtení Váš zápis ze schůzky ze dne 21.1. 2015. Mám k němu jisté výhrady.
1. Nemáme problém s ČSN 73 6110, ale se zákonem č. 361/2000 Sb. § 25, odst.3. Pojem Vámi uváděný „komunikace s převážným provozem osobních automobilů“ není pro nás problémem. Zde se pouze zaměňují pojmy komunikace s výhybnou jakožto komunikace, která je takto řešena nouzově s komunikací, která byla zkolaudována, jako místní komunikace s důrazem na kvalitu životního prostředí resp. na široké zelené pásy a oboustranný chodník. Toto řešení bylo navrženo a zkolaudováno na návrh MČ Klánovice nikoliv na požadavek Policie ČR nebo silničního správního úřadu při ÚMČ P 21.
2. Nepamatuji si přesně, co jsem dělal ve Vámi uváděných datech schůzek, ale jednoznačně jsem nemohl absolvovat schůzku dne 7.7. 2014 neboť v té době jsem byl služebně pryč mimo město.
3. Použití výrazu „Projekt byl tímto v předložené podobě zamítnut“ není přesný. Námi bylo požadováno doložení stanovisek MD (aplikace z.č. 361/2000 Sb., §25 odst.3) a MHMP (Modré zóny).
4. Přestože jsem na mnoha místech uváděn jako účastník schůzek, nebyl mi tento předmětný Zápis a nepamatuji se ani na jiný, Vámi poskytnut přímou cestou.
S pozdravem kpt. ing. Martin Hovorka“
Více již nemám co bych dále k věci uvedla, tímto svým vyjádřením pokládám za sebe věc uzavřenu. Vše předávám i vedoucímu OŽPD ÚMČ Praha 21 a panu kpt. M. Hovorkovi a očekávám, že jakmile budete mít kladná vyjádření MD ČR a ODA MHMP, budeme o záležitosti dále jednat.
Přeji Vám hezký den a těším se na další spolupráci
JUDr.Vladimíra Kozáková, OŽPD, SSÚ ÚMČ Praha 21, tel.č. 281 012 944
___________________________________________________________________________
Z uvedených textů je zřejmé, že ze strany OŽPD Praha 21 a Policie ČR je nyní ochota zabývat se 2 předloženými variantami parkování u nádraží velmi malá. V současné době očekáváme písemné stanovisko MD k této záležitosti a následně budeme jednat s odborem dopravy Magistrátu. Nicméně z uvedeného nelze reálně očekávat brzké vyřešení nynější situace Klánovic.
V květnu 2015 zástupci MČ Klánovice jednali s kompetentními představiteli Magistrátu. Následovala písemná žádost o souhlas s instalací dopravního značení ve smyslu usnesení zastupitelstva z 12.2013.
Dne 2.7.2015 jsma obdrželi odpověď v tom smyslu, že jediná možná regulační opatření parkování vozidel lze provádět pouze prostřednictvím hl.m. Prahy tj. zřízením zóny placeného stání. Obdobná informace byla obyvatelům v předstihu sdělena v článku ve zpravodaji KZ 7-8 tak, aby se mohli k této nové možnosti vyjádřit. Paradoxní je, že se tímto vracíme přesně do již zpracovaného řešení Generelu dopravy v klidu (MOZ 2012).
Dne 25.září 2015 se rada schválila zjištění zájmu dotčených občanů pomocí ankety, která by měla zjistit zda lidé bydlící v oblasti navržené jako zóna placeného stání souhlasí s tímto řešením omezení parkování v ulicích u nádraží.
Text ankety a hlasovací lístek:
Podrobnější informace k anketě:
Újezd nad Lesy požádal TSK o zpracování variantních velkokapacitních parkovacích garáží, které by měly zajistit celkovou potřebu parkování v okolí železniční zastávky. 2 varianty byly umístěny i do Klánovic. Žádáme Vás o názor nebo otázky k variantě tohoto řešení.
převzato z webu Klánovic: http://www.praha-klanovice.cz/mestska-cast/informace-z-obce/doprava-1/regulace-parkovani-u-nadrazi/