Novinky Auto*Mat: hledá se ředitel, hluk, policejní veto, terminál busů v Ládví a – samozřejmě Blanka!

Hledá se odvážná žena, vnímavý muž, která/ý dokáže vést a rozvíjet tým tvůrčích zapálených lidí. Rozumí projektům, udrží finance na uzdě, umí to s dobrovolníky a nebojí se do řízení zapojovat lidi kolem sebe. A troufne si být historicky prvním dobrodruhem v pozici ředitele Auto*Matu. Jste ta pravá, jste ten pravý? Přihlášky do 14.6.2015 – podrobnosti včetně formuláře, kam vyplníte svůj pracovní životopis a vize, najdete  ZDE.

Aktivity proti změkčení hlukových norem v souvislosti s novelou zákona o ochraně veřejného zdraví najdete ZDE. Novelu zákona č. 258/2000 Sb. sněmovna nakonec schválila dne 21.5.2015:

Dlouhé diskuze vyvolala také nová navrhovaná opatření na ochranu obyvatel před hlukem. Největší emoce vnesl mezi poslance návrh, aby ty zdroje hluku, jejichž provozovatelé prokážou, že již nemohou učinit žádná další opatření k jeho snížení, a zároveň hluk nepřekračuje limity alespoň uvnitř okolních budov, dostaly trvalou výjimku. Tento návrh nakonec schválen nebyl. Obce ale budou mít právo udělovat výjimky pořadatelům venkovních hudebních produkcí.
Hluková pásma kolem letišť budou i nadále vyhlašována po dohodě s hygieniky. Hygienici nebudou smět dát souhlas se stavbou obytného domu, pokud by měl stát v oblasti, kde je pravděpodobné, že hlukové limity zde budou překračovány, jako např. v oblasti plánované výstavby silnice nebo železnice. Zjednodušení přinese automatické uplatňování předpokladu, že pokud není hlukový limit překročen vně budovy, není překročen ani ve vnitřních prostorách.
Úředníci by měli mít nově možnost vstoupit do bytu ke kontrole zdroje hluku, kterým jsou překračovány hlukové limity. Neumožnění vstupu může být sankcionováno až půlmilionovou pokutou.
zdroj: Zprávy Alfa9
K výzvě na podporu zvrácení policejního veta, které „prakticky dává Policii ČR možnost vetovat libovolné dopravní opatření navržené samosprávou s pouhým odkázáním na ohrožení bezpečnosti nebo plynulosti provozu na pozemních komunikacích“ se můžete připojit ZDE.
Rozbor situace kolem nového terminálu příměstkých autobusů na Ládví si přečtěte ZDE.

A samozřejmě Blanka – nikde nenajdeme tak soustavné a odborné  mapování situace a návrhy dílčích změn ve prospěch obyvatel Prahy. Nová studie včetně map a dokumentů ke stažení  ZDE.

náhledový obrázek:
Koncept opatření po zprovoznění tunelového komplexu Blanka – Auto*Mat duben 2015

blanka_koncept_opatreni_centrum

Související příspěvky