Od roku 1960 se zvýšil počet osobních aut v Praze dvacetinásobně a od roku 1990 skoro trojnásobně.
Díky technologiím je ale možné tento nárůst vyvažovat a hledat funkční řešení.
Datová analýza třeba může ověřit, jestli vznik nového preferenčního pruhu pro autobusy pomůže na dané silnici k navýšení kapacity přepravených cestujících. Data z ABS systémů automobilů zase v zimě ukazují, kde je třeba rychle odklidit námrazu a sníh z vozovky.
Úplnou novinkou jsou počítačová modelování dopravy, která posloužila například při plánování oprav Barrandovského mostu.
Hlavní město a jeho organizace už teď pro řízení dopravy využívají data z městských platforem Golemio a Pragozor, navigačních aplikací nebo monitorují dopravu pomocí senzorů a lokačních zařízení. Pracuje také s počítačovým modelováním dopravních situací.
Celá informace z 29. 4. 2022
na praha.eu ZDE.
Náhledový obrázek: ilustrační
Přílohy: