Obecně se ví, jak je v Praze cyklistika problematická a často nebezpečná.
Bohužel opakovaně narážíme na to, že – co se týče nehodovovsti – je konstantně vina kladena na cyklisty.
Ale:
V Praze cyklisté dlouhodobě zaviní méně než polovinu nehod s účastí jiné osoby.
Způsob, jakým BESIP interpretuje a prezentuje data, tak vytváří (mediální) obrázek nezodpovědných cyklistů, kteří jsou nebezpečím jiným i sobě.
Auto*Mat reaguje na tiskovou zprávu BESIPu ze dne 6. 5. a poukazuje na nefunkční přístup BESIPu a Centra dopravního výzkumu (CDV) ke snižování následků nehod s účastí cyklistů.
BESIP a CDV ve svých analýzách a výstupech pomíjejí hlavní příčiny těžkých zranění a usmrcení cyklistů.
Těmi jsou nekvalitní infrastruktura a vysoká rychlost vozidel při střetech s cyklisty.
Podrobně Auto*Mat „Bezpečnost cyklodopravy? BESIP a CDV míjí cíl“ z 11.5.2020 DOPORUČUJEME ZDE.
Mnozí zažíváme situace, při kterých se cyklisté cítí v provozu ohroženi, ale běžně se policii nehlásí, protože při nich nedojde k nehodě.
Pomozte nám mapovat incidenty při jízdě na kole ZDE.
Tento dotazník pomůže zmapovat informace o incidentech od března 2020 do června 2020.
Zdroj: Auto*Mat
Náhledový obrázek: ilustrační