Pražskou integrovanou dopravu čeká v nejbližší době několik změn. Prioritou koalice zůstává rozvoj velkokapacitní a pohodlné dopravy, tedy výstavba metra D a nových tramvajových tratí.
„Naše plány odráží snahu celé koalice vytvořit stabilní, spolehlivý a vyrovnaný systém hromadné dopravy. V posledních letech se rozvíjela především autobusová síť, oproti tomu poslední významná tramvajová trať se otevřela v roce 2003 na Barrandov. Moderní město se ale bez vysokokapacitní, komfortní a ekologické formy dopravy nerozvíjí. Pro naši koalici je proto prioritou výstavba metra D a nových tramvajových tratí. U autobusových linek neplánujeme cestujícím žádné rušit, ale jsme na hranici efektivity a před velkými investicemi. Je potřeba autobusovou přepravu připravit na funkci doplňkové dopravy k páteřním tramvajovým linkám a linkám metra. Také se samozřejmě ani nám nevyhýbá nedostatek řidičů autobusů, jejichž práce je zvláště v Praze velmi náročná. To všechno dohromady nás přivedlo k rozhodnutí, že nebudeme řidiče přetěžovat neúměrnými přesčasy, ale mírně prodloužíme jízdní řády tam, kde jsou spoje velmi málo obsazené,“ říká náměstek primátora a radní pro dopravu Adam Scheinherr.
- Listopadové změny v autobusech
- Významné změny v autobusové dopravě od 1. prosince
- Nové vyhrazené pruhy pro autobusy
- Jízdní řády v lednu a únoru
- Více nízkopodlažních autobusů
- Hledáme řidiče. Za volant už od 19 let?
- Souhrn listopadových změn
… podrobněji v Tiskové zprávě PID z 23.10.2019 ZDE.
Nová parkoviště P+R
Přímo v Braníku u tramvajové konečné vznikne nové P+R pro 115 automobilů. To začnou řidiči využívat letos v prosinci. A přesně 9. prosince se otevře také nové parkoviště P+R Běchovice střed, které se nachází přímo u vlakové zastávky a najde tu parkování 64 aut.
Informování o skutečném čase příjezdu autobusů
V lednu 2020 se také DPP připojí k systému zveřejňování informací o skutečném příjezdu/odjezdu jednotlivých spojů autobusových linek do/ze zastávek. Informace bude DPP předávat do jednotné databáze, která je bude zveřejňovat v rámci systému MPVnet, aplikace PID Lítačka a dalších webových a mobilních dopravních aplikací. Cestující v pražské MHD tak budou mít od ledna přehled u 100 % městských i příměstských spojů o jejich skutečném příjezdu/odjezdu do/ze zvolené zastávky.
Zdroj: Ropid
Náhledový obrázek: ilustrační
Související v ON:
Upravený průběžný Návrh železničního jízdního řádu 2019/20 ke stažení