I přesto, že stát proti dezinformačním webům dlouhodobě brojí, donedávna na nich některé jeho firmy nechaly nevědomky viset svou online reklamu. Tomu má být konec. Veřejné peníze by se podle ministra pro místní rozvoj Ivana Bartoše (Piráti) neměly utrácet na podporu prokremelských webů. Proto jeho resort připravil metodiku pro mediální zakázky, kterou chce zajistit, aby se na dezinformačních portálech inzerce veřejných institucí už neobjevovala.
Na reklamu vynakládá stát stovky milionů korun ročně. Některé jeho úřady, instituce a podniky však zatím neměly tušení, že se jejich online reklama zobrazuje i na konspiračních webech, které z ní zejména žijí… Zabránit příjmu těchto webů z veřejných peněz chce nová metodika ministerstva pro místní rozvoj (MMR) pro nákup reklamy ve veřejných zakázkách.
Mezi podniky, jejichž reklama se dříve bez jejich vědomí objevovala na konspiračních webech, byly například České dráhy, Česká pošta nebo ČEZ.
… více info v HN, 6. 6. 2023:
Stát chce odstřihnout dezinformační weby od peněz z reklamy. Doposud jim sám přispíval
Náhledový obrázek: ilustrační
Sledujte Téma – Dezinformace v Otevřených novinách!