Křižovatka 511 a přeložka I/12 v květnu 2015

K vývoji situace stavby 511 ( Běchovická křižovatka) a přeložky I/12 ( obchvat Újezda) je obtížné dozvědět se relevantní informace. Což je s podivem, protože vyřešení tohoto nekonečného příběhu mají všechny politické reprezentace (alespoň v Újezdě) v sebevědomých předvolebních slibech.

Letos vytvořená Pracovní skupina starostů (Běchovice, Újezd, Koloděje, Klánovice, Květnice, Škvorec, Sibřina, Úvaly) ale  žádné informace svým občanům nevydává. Poslední informací od této skupiny byla tisková zpráva z 19.3.2015, zveřejněná na webu Úval, v ON zveřejněno ZDE.

Jinou pracovní skupinu zřídil pražský radní pro dopravu Dolínek ( ČSSD), tato skupina o sobě dala vědět na Praha.eu dne 30.4.2015: „…Pracovní skupina má za sebou první jednání. Na něm se dohodlo, že stavební úřad osloví relevantní instituce (Hygienická stanice hl.m. Prahy, magistrátní odbory dopravních agend a ochrany prostředí, Ministerstvo životního prostředí a Ministerstvo vnitra) se žádostí o vyjádření k námitkám, které stavební úřad sám není schopen vypořádat. Jedná se o námitky obcí či občanů, které se týkají například protihlukových či dopravních opatření…“ celý článek ZDE.

Zápis z jednání v Běchovicích dne 7.4.2015 na ohlašované úrovni ministra dopravy není nikde k nalezení. Našli jsme alespoň veřejná vyjádření poučených občanů:

…Pokud minete Vinici a Běchovický les, ocitnete se na valu a zástavba Chval je na kopci před Vámi. Zde nepomůže žádný protihlukový val okolo silnice (jedno jak vysoký) ani „tichý asfalt“, komunikaci byste museli zahrabat do tunelu. Fyzika a akustika jsou neúprosné. O důvod víc, proč celou záležitost řešit vzpomínanou salámovou metodou, protože to uspokojivě vyřešit nelze, na což neodpovědělo jak ÚŘ 23. 4., tak beseda s občany v Běchovicích dne 7. 4. 2015. Pan ministr dopravy D.Ťok na této debatě přislíbil účast a nedostavil se. Místo něj tam byl jeho náměstek p. Rudolecký, který stejně jako ředitel ŘSD p.Kroupa a náměstek z MHMP p.Dolínek, nedokázal nabídnout přijatelné řešení…“
V.Hošek, 9.4.2015,  „Pár poznámek k SOKP – tedy silničnímu okruhu kolem Prahy“, celý článek na ePočernice.cz ZDE

„Co se týče diskuze výborně byli připraveni a také i reagovali na diskuzi zejména pak Kroupa ze ŘSD a pan Dolínek z magistrátu.
– co jsem nevěděl a co vadilo mnoha běžným lidem bylo, že Běchovice otevřením toho napojení na 511 přijdou o možnost přímo najíždět na Jižní spojku směr centrum
– hodně lidí také řešilo zachování spojení (i hromadnou dopravou) na Černý most – to by mělo zůstat v současném rozsahu, zaznění této informace mnoho lidí uklidnilo
– velkým tématem byla nutnost současného otevření 511 a I/12, ktere jsou vedené jako 2 samostatné stavby
(po zodopovězení těchto otázek začali lidé docela odcházet – a na další část, kde se výrazněji prezentovala paní Šubrtová a spol již zůstalo daleko méně účastníků)
Co se týče skupiny kolem paní Šubrtové, tak můj dojem byl, že se pomalu smiřují se současně plánovanou trasou – nicméně mluvili o tom, že otevřeni očekávají až někdy po roce 2030 :(
– samozřejmě opět lobovali za regionální variantu a „napadali“ rozhodnuti která ji vyloučili
– neustale požadovali na něco záruky – nciméně na přímý dotaz pana Kroupy jak KONKRÉTNĚ by si ty záruky představovali (forma, která instituce by se měla zaručit, … ) už nedokázali odpovědet – pan Kroupa slíbil, že v případě konkrétních požadavků je může pomoct u zodpovědných lidí vyjednat
– někde vytáhli staršímateriál (od ŘSD), kde bylo uvedeno, že pro dodržení hlukových hygienických norem by byl třeba val vysoký asi 35m, najednou je pry navržený 10m a ma stacit – bohužel zástupce projektanta nebyl schopný z patra tuto informaci vysvětlit – nicméně věřím, že po prozkoumání textu bude vše vysvětleno
Můj hlavní dojem z celé akce byl, ze stačí aby ŘSD a magistrát s lidmi tam komunikovali (zachováni MHD, dořešení nájezdu na Jižní spojku, synchronizace s I/12, … ) a s obchvatem nebude mit většina běchovických problém.“ JoeKing, 4.5.2015 České dálnice – Diskusní forum
„Jenže komunikace s veřejností a naprosté nepochopení vlivu R1 (nulového/negativního přínosu) na lokální dopravu je zásadní problém projektu R1. To samé je na části do Březiněvsi.
Takže doufejme, že na ŘSD pochopili, že to není o nějakých zelených fanaticích, ale o projektu.
Podle mého požadavky jako synchronizace s R12 zpožďují realizaci mnohem více než požadavek na dodržení hlukových limitů, který šlo řešit již před pěti lety pomocí pár prefabrikátů a několika stovek mil. Kč.“ musklin, 4.5.2015 České dálnice – Diskusní forum

Doplňujeme reflexi ze Spořilova, lokality, která je tranzitní dopravou též velmi postižená. Informace od zastupitelů Prahy 4  byla zveřejněna v květnovém zpravodaji Prahy 4:

Je samozřejmě v pořádku, že si Běchovice vyjednaly opatření, která chrání jejich obyvatele před negativními dopady výstavby silničního okruhu. Je pouze velká škoda, že se tímto způsobem nikdo nebavil s obyvateli Spořilova před tím, než byly pod jejich okna nasměrovány stovky kamionů.
celý článek: “ Pražský okruh musí být dostavěn v roce 2013″ najdete na str. 11 ZDE


Jaký obrázek o současné situaci a výhledech běchovické křižovatky a přeložky si máme z těchto kousků informací poskládat?
Samospráva i úředníci mlčí, lze se jen dohadovat, zda věci vůbec rozumí, či v ní dokonce něco konají.  K čemu máme v Újezdě placeného místostarostu, jehož náplní práce je doprava, k čemu máme Odbor životního prostředí a DOPRAVY Praha 21 (OŽPD)? Realita je taková, že od šedé eminence újezdské politiky místostarosty Slezáka ( ČSSD) ještě občané nikdy žádnou informaci neslyšeli a nečetli, jeho veřejná produkce se omezuje na překřičení jednacího řádu při veřejných schůzích zastupitelstva. Odbornost a relevantnost veřejných výstupů újezdského koaličního politika, státního úředníka a vedoucího OŽPD pana Březiny ( Pro Prahu)  posuďte sami – až nějaké objevíte :-)  A pan Růžička ( starosta Újezda za ANO)? Od něj by nějakou skutečnou informaci po pouhých 7 měsících vládnutí asi očekával jen velmi pošetilý občan…

náhledový obrázek: České dálnice – Diskusní forum, 25.10.2013

 

Související příspěvky