Informace ROPIDu k provozu školní linky 264 ze sídliště Rohožník

Problémy na školní lince 264
Informace ROPID, 23.10.2019

V září a na začátku října došlo k několika problémům na školní lince č. 264, která vozí děti z oblasti Rohožníku ke školám v Újezdě nad Lesy a zpět. Ve třech případech byl vynechán jeden z ranních spojů, dvakrát došlo k nedodržení stanovené trasy a třikrát k předčasnému odjezdu oproti jízdnímu řádu. S výjimkou posledního z výpadků, kdy byla na vině technická závada autobusu, se jedná o potíže související s celorepublikovým nedostatkem řidičů. Společnost Arriva City, která linku provozuje, postihovaly výpadky spojů, protože zkrátka už nebylo koho za volant posadit. To je problém, se kterým se v poslední době potýkají takřka všichni dopravci včetně Dopravního podniku hl. m. Prahy. Vzhledem ke snaze zajistit provoz za každou cenu se na linku 264 dostali i řidiči, kteří oblast Újezda nad Lesy dostatečně neznají, a proto občas docházelo k jejich chybám či zmatečnému jednání.

K uvedeným problémům se vyjádřil Martin Farář, mluvčí skupiny Arriva: „Výpadky, ke kterým došlo v několika případech v průběhu září a na začátku října, byly způsobeny zejména zvýšenou nemocností řidičů. Celá situace nás mrzí o to více, že se jednalo o školní autobusy. Od té doby jsme situaci stabilizovali a spoje již jezdí pravidelně bez problémů. Cestujícím se za komplikace omlouváme.“

Situaci intenzivně řeší i organizace ROPID. Koordinační dispečink ROPIDu případné výpadky monitoruje, a pokud k nim dojde, snaží se přesouvat autobusy tak, aby byl dopad na cestující minimalizován a školní spoje vyjely bez omezení. Za výpadky jsou dopravcům účtovány tučné pokuty.

K rychlejšímu řešení problémů mohou přispět i samotní cestující nebo rodiče dětí, které linku využívají. Na internetové adrese https://pid.cz/podnety je k dispozici kontaktní formulář, kam je možné psát jakékoliv připomínky k provozu Pražské integrované dopravy – tedy i stížnosti na případná vynechání spojů či chyby řidičů. Na základě obdržených konkrétních podnětů (datum, čas, linka, místo, popis problému) jsou tyto nedostatky promptně řešeny přímo s dopravcem, což je nejúčinnější prevence jejich opakování.

Zdroj: MČ P21
Náhledový obrázek: ilustrační

Související příspěvky