„Devětasedmdesát procent české veřejnosti vnímá jako reálný problém hrozící sucho. Vyplývá to z výzkumu veřejného mínění, řešeného poprvé metodou takzvané sociální rezonance. Výzkum, který se týkal vnímání potenciálního nedostatku pitné vody, prezentoval na tiskové konferenci v Senátu Parlamentu ČR Jan Řehák, zakladatel agentury AdHackers. Ta na něm spolupracovala s mediálním monitorem Newton Media a s výzkumnou společností STEM/Mark. Newton Media monitorovala příspěvky v médiích a v diskusích na sociálních sítích, STEM/Mark poté kvalitativním výzkumem zkoumal, na kolik se daný problém dotýká konkrétních lidí. Odborným garantem výzkumu byl Pavel Punčochář ze sekce vodního hospodářství ministerstva zemědělství.
…„Možné sucho se objevilo na třetím místě za přílivem uprchlíků a hrozbou války. Respondenti také mohli vytvořit top 5 společensky závažných témat podle vlastní preference. Zde získal nedostatek vody 40 %,“ uvedl Řehák. Podle místopředsedy Senátu Parlamentu ČR Ivo Bárka chce Senát pracovat s výsledky výzkumu jak v legislativě, tak v práci orgánů Senátů. „Je to poprvé, co legislativci mohou podobnou aktivitou inspirovat exekutivu,“ prohlásil místopředseda . Výzkum se podle něj stane jedním z dalších odborných podkladů pro vládní strategii týkající se možného sucha.“
zdroj: NSZM, Médiář http://www.mediar.cz, celý článek ZDE
…poznámka Otevřených novin:
Oceňujeme, že přes denodenní mediální uprchlickou masáž a populistické exhibice ministra financí na jakékoli téma se zcela reálný problém sucha a nedostatku vody propracoval do povědomí veřejnosti. Za to děkujeme jak médiím, tak vnímavým lidem. Pokud nebudou výsledkem této „společenské rezonance“ betonářské plány na stavby nových přehrad a dalšího zalévání krajiny asfaltem a nekonečnou výstavbou, pak bychom považovali tento průzkum a jeho dopad na strategii ČR za užitečný.