Koncepce reaguje na problémy dlouhodobě přetíženého centra, které se jen těžko vyrovnává s negativními vlivy overturismu a tzv. turistifikací, kdy dochází k vytlačování funkcí denní potřeby pro rezidenty a jejich nahrazování funkcemi a službami cílenými výhradně na turisty.
Nová koncepce to chce změnit. Je koncipována ku prospěchu kvality života Pražanů, klade důraz na kulturní dědictví a unikátnost, kterou Praha disponuje, a chce vytvářet prostředí pro rozvoj turismu v rámci udržitelného rozvoje města.
Koncepce bude realizována prostřednictvím akčního plánu, který každoročně vypracuje Prague City Tourism… Nová strategie se připravuje na období, kdy se do Prahy postupně začnou vracet turisté. Díky ní chce hlavní město lépe komunikovat s Pražany, zvýšit podíl domácích turistů vůči zahraničním a zajistit udržitelný cestovní ruch…“
Celá TZ zde.
Zdroj: Newsletter Prague City Tourism, prosinec 2020