Světový den spotřebitelských práv jsme si připomněli v pondělí 15. března. Při této příležitosti nabídnul časopis dTest připomínku toho, co na nás zkouší různí nepoctivci. Jak je poznat a jak se bránit:
Naše spotřebitelská poradna dlouhodobě zaznamenává vysoké počty stížností na takzvané energetické šmejdy. I v současné době ovlivněné pandemií onemocnění covid-19 byste si měli dávat pozor na mile se usmívající podomní obchodníky, kteří vám prezentují, jak snadno můžete ušetřit na platbách za spotřebované energie. Výhodná nabídka totiž za nikým nepřijde sama, ale je třeba ji aktivně vyhledat.
Jak odolat nástrahám energošmejdů
V řadě životních situací je „ne“ kouzelným slůvkem, které nás chrání před obrovskými problémy. Mnoha lidem se ale neříká snadno. U příležitosti dnešního Mezinárodního dne seniorů je důležité připomenout, s jakými nástrahami se starší lidé setkávají a proč je důležité umět odmítnout vnucovanou nabídku.
Neseriózní obchodníci cílí na seniory i během pandemie
V poslední době přibývá v naší spotřebitelské poradně stížností na inkasní agentury, které vymáhají pohledávky související se zrušenou přihláškou do pochybné energetické aukce. Agentury však leckdy nemají na podobný postup nárok. Jak se můžete v takových případech bránit?
Pozor na inkasní agentury vymáhající údajné dluhy související s energetickými aukcemi
Informace a možnost předplatného časopisu dTesT ZDE.
Náhledový obrázek: ilustrační