Bémův tunel Blanka se otevřel v sobotu 19.9.2015. Není proč slavit.

AKTUALIZACE:  znázornění systému nájezdů k tunelu – pomůcka pro motoristy, převzato z webu Klánovic:

Blanka 2015_nájezdy

Blanka, miliardový pohrobek z nejtemnějšího období pražského magistrátu za „vlády“ primátora Béma ( ODS) a jeho party, byl otevřen v sobotu 19.9.2015. Historický harmonogram realizace ve čtyřech etapách v období 2006 – 2011 najdete ZDE.
Blanka, ktará stejně jako jako její „sestra“ Opencard, zatížila a na desítky let do budoucna zatíží rozpočet a životní prostředí hlavního města, zůstane mementem mocí opojeného Pavla Béma, jeho pražské ODS, všeobecné lhostejnosti k veřejnému prostoru a podřizování budoucnosti osobním zájmům deprivantů v šedé zoně moci.

„Dva týdny před zprovozněním tunelu Blanka představil Metrostav PR web Blaka není tunel….Stránka uvádí cenu za jednotlivé stavby a doplňky v celkové výši 37,9 mld. Kč, což v tuto chvíli není snadné rychle potvrdit nebo vyvrátit. Ale má to ten háček, že v této ceně chybí křižovatka Malovanka, která se upravovala pod názvem “Strahovský tunel 2 a 3.” Všem se tak podařilo přehlédnout 6-8 miliard, bez jejichž utracení by se ale auta ze Strahovského tunelu do Blanky jaksi neměla kudy dostat. Výsledný účet překračuje 43 miliard a může se vyšplhat ještě daleko výš, vezmeme-li v potaz, že některé dopravní průšvihy Blankou způsobené bude nutné brzy žehlit, ať v Dejvicích (tzv. KES, odhad cca 600 milionů), nebo nad Pelc Tyrolkou, kde má zahloubení Holešoviček stát nějakou pětinu Blanky. No neberte to, za devět miliard, už se na to dělá EIA.

V kapitole “provozní náklady” se dočtete, že řidiči ušetří po otevření Blanky ročně 26,5 milionu Kč na pohonných hmotách. Což je dost úsměvné číslo, protože pouhé náklady města na provozování tunelu (světlo, dispečink a jiné serepetičky) vyšplhají na desateronásobek této “úspory”. Praha bude za provoz Blanky platit každý rok 300 milionů korun, a to až do doby, než tunel zavře. Je vtipné, že samotný provoz cenu tunelu za odhadovanou dobu životnosti (cca 100 let) prakticky zdvojnásobí.

Tahle enormní cena mimo jiné způsobuje, že každý průjezd jednotlivého auta tunelem bude z veřejných prostředků dotován částkou zhruba 40 Kč (viz http://tunel-blanka.cz/o_blance/finance/#prujezd ). Za to řidič ušetří na palivu dvě koruny, což je návratnost veřejných prostředků jako hrom.

Dopady na dopravu prezentoval Metrostav infografikou ukazující intenzity na klíčových pražských komunikacích po zprovoznění tunelu. Bohužel se jednalo o copy+paste obrázku z roku 2012, kdy byl provoz na Letné značně omezen, a tak mapka v současném kontextu nedává vůbec smysl. Proto jsme obrázek mírně upravili:

blanka_intenzity_metrostav_2015_vsRD14_cut

 

 

 

 

 

 

 

 


Největší perlou je ale zcela vážně míněné ujištění, že Blanka zlepší život všem. Skutečnost je ovšem prokazatelně taková, že Blanka zlepší život pouze motoristům, a to pouze některým z nich, a navíc jen dočasně…“

text v uvozovkách převzat z Auto*Mat, celý článek ZDE

 

 

Související příspěvky