Koncem roku 2019 se světem začal šířit nebezpečný virus, což mělo brzy za následek nejen rekordní počet úmrtí, ale také řadu opatření omezujících volný pohyb lidí napříč státy, ale i v rámci krajů, obcí, či lokalit. Obyvatelé se těmto opatřením přizpůsobovali po svém a vedle těch restriktivních začala již na jaře roku 2020 města všude na světě vydávat především opatření podpůrná.
Opatření, zavedená v roce 2020 jako dočasná, nyní na mnoha místech platí trvale, protože si je místní oblíbili.
Během pandemie si mnoho měst a státních aparátů uvědomilo, že změna je možná, a že k ní může dojít ještě dříve, než původně plánovali. U mnoha připravovaných strategií se tak mohlo přejít rovnou k jejich naplňování a ony mohly spatřit světlo světa dříve. Bez podpory shora je ale zavádění velkých změn náročné. V České republice například během pandemie nepadl jediný vládní návrh opatření na podporu čisté a aktivní mobility..
Dostatečný komfort infrastruktury dokáže lidi přesvědčit k volbě daného dopravního prostředku.
Auto*Mat připravil brožuru s názvem Pandemie jako příležitost pro změnu dopravních návyků, jako inspiraci pro nové pražské vedení a která shrnuje opatření pro zvýšení bezpečnosti obyvatel z různých evropských měst.
Jde rozhodně o zajímavé čtení nejen pro pražské zastupitele, ale pro úplně všechny obyvatele města.
Zdroj: