Všimli jste si billboardů, nabádajících k větší bezpečnosti provozu a poskytnutí pomoci při nehodách? A málem jste nabourali, když jste se je snažili prohlédnout?
„Kampaň za větší bezpečnost na silnicích nedávno spustila asociace Záchranný kruh ve spolupráci s Hasičským záchranným sborem a oddělením BESIP ministerstva dopravy. Kampaň zvaná Ty to zvládneš zejména radí, jak se chovat po nehodách.“ píše ops Kverulant.org a dodává: „Policie ČR v roce 2015 šetřila 93 067 nehod, při kterých bylo 660 osob usmrceno, 2 540 bylo zraněno těžce a 24 426 lehce. Odhadnutá škoda činila 5 439 mil. Kč. Nejčastější příčinou nehod bylo podle policie to, že se řidič plně nevěnoval řízení vozidla. Tímto způsobem došlo k 15 311 nehodám, v jejichž důsledku v roce 2015 zemřelo 87 lidí. Nejčastějším druhem nehody byla srážka jedoucích vozidel (35,9 % z celkového počtu nehod) a srážka s pevnou překážkou (21,3 %). Při srážce s pevnými překážkami v roce 2015 zahynulo 168 osob. V několika případech byl touto překážkou billboard.„…
Ópéeska Kverulant.org. dosáhla téměř neuvěřitelného: 27.7. 2016 o kampani a svých aktivitách proti její nevhodnosti informovala v newsletteru „Besip opět hasí benzínem“ a 29.7.2016 hlásí, že „Kampaň za bezpečnost silničního provozu už napříště nebude na billboardech u silnic“!
Bc. Daniela Rybářová z Asociace Záchranný kruh k tomu uvedla: „I přestože jsme tedy měli dobrý úmysl, na Kverulantův podnět jsme ještě jednou přehodnotili možný dopad naší kampaně na bezpečí řidičů a budeme se dle časových možností snažit, kampaň, která na billboardech poběží v srpnu, přeplánovat na bezpečnější místa s tím, že od září se již nebude u silnic vyskytovat vůbec. Pokud bychom komunikační kampaň na venkovních reklamních plochách realizovali v budoucnu, tak ji povedeme výhradně na místech mimo silnice, kde nebudou moci v žádném případě odpoutávat pozornost řidičů. Šlo by např. o parkoviště benzínových stanic, parkoviště nákupních center, apod. Uvědomili jsme si, že problematika billboardů je velkým tématem a naším zájmem skutečně není přispívat k větší nehodovosti, ale naopak pomoci.“
Ačkoli – jak Kverulant.org uvádí – „Aby nedošlo k mýlce, Kverulant si stále myslí, že reklama je kandovaná lež a billboardy nemá rád. „, vychází vstříc žádostem o konzultaci a s dopravní policií a týmem spolupracovníků zformuloval několik základních doporučení pro inzerci na billboardech:
Billboardy na dálnici rozptylují řidiče.
Billboardy u přechodů ohrožují nejen chodce, ale i řidiče
Neumísťujte billboardy v protisměru, rozptylují řidiče!
Přepněte LED TV do statického modu od 22 do 06 h.
Dbejte na správné umístění světel!
Vypněte světla od 23 do 05 h.
Neinzerujte na billboardech, které zabíjely.
– podrobně, včetně návodných obrázků, doporučujeme ZDE.
zdroj: Kverulant.org, Kampaň Ty to zvládneš ZDE
náhledový obrázek: ul.5. května z KILL BILLboards ZDE
Za ON dodáváme: přejeme kampani „Ty to zvládneš“ dosažení plánovaného, dobře míněného a obecně prospěšného cíle pomocí prostředků, které nejsou v rozporu se smyslem kampaně. A také dodáváme, že stromy u silnic jsou stereotypně prezentovány jako „číhající zabijáci“, ačkoli jsou ozdobou a právoplatnou součástí krajiny, řidičům poskytují blahodárný stín a vodítko svými nabílenými kmeny. Na rozdíl od parazitujících billboardů – čistě komerčních, nebezpečných a cizorodých prvků. Proti nim ale ti samí obvyklí stromobijci ani nepípnou…
ON v boji proti billboardům podporují aktivity Kverulant.org a KillBill-boards
a společně s Arnikou vyzývají ZACHRAŇME STROMY!!! – ZDE.