Ne všechno funguje ... Víme o tom a pracujeme na nápravě. Děkujeme za pochopení.

Újezdské jednosměrky bez cyklistů? V rozporu s Cyklogenerelem i Dopravním generelem! AKTUALIZACE

..stejně jako u Cyklogenrelu, také skutečný obsah Dopravního generelu je opět opačný než uvádí tvrzení členů DK, z nichž někteří jsou zaměstnanci ÚMČ v rozhodovacích pravomocech, a měli by tudíž být s reálným obsahem schválených dokumentů ZMČ obeznámeni…

„...Všechny jednosměrné ulice mají podle Dopravního generelu umožnovat obousměrný provoz cyklistů. Chystané radikální zhoršení situace až na samu mez „MČ nepřátelské cyklistům“ se stalo poslední kapkou, která mne vedla k napsání tohoto příspěvku. Je třeba upozornit, že nejde zřejmě jen o mylný názor jednotlivců, ale systémové nenaplňování Dopravního generelu na několika úrovních ÚMČ, navíc za současného formálního zaštiťování se jeho obsahem. Zastupitelstvem nelegitimizované řešení s vypuštěním neautomobilové dopravy se má každým okamžikem implementovat, o prováděcí povolení požádal Odbor majetku a investic (OMI)u orgánu státní správy již dne 1.2.2018 a opatření bude tedy zřejmě brzy realizováno.

Nejsem přítelem jednosměrek, myslím, že lze dopravu v klidu řešit jinak. Nicméně v dopravní problematice důvěřuji odborníkům. Když v roce 2013 pří sestavování generelu dopravní komise ve spolupráci inženýry rozhodla pro jednosměrky, argumentaci jsem nezpochybňoval, neboť existovala současná opatření odborníků, kterým kompenzovali dopad do neautomobilové dopravy. Zón ou 30 a zobousměrnění jednosměrek pro cyklisty jsem považoval za akceptovatelné řešení. S tímto opatřením jsem pro Dopravní generel zvedl ruku. Naše MČ je poměrně rozlehlá a jak by se jinak dostala například mládež za kamarády, do středu obce, na hřiště, školy a kroužky lépe než na kole chráněná zónou se sníženou rychlostí? Pokud se však lidem přímá cesta na kole znemožní, obávám se, že nebudou dopravní značení respektovat. Jen dál poroste neúcta k zákonům a riziko zranění, zejména dětí, za které navíc ponesou odpovědnost rodiče. Nikoli řidiči automobilů nerespektující klidový charakter zóny 30.

Podrobný rozbor Ing. Michaela Hartmana, zastupitele za Otevřený Újezd (OÚ) ze dne 18.3.2018, včetně dokumentace a mapových podkladů DOPORUČUJEME na webu OÚ v článku „Dopravní generel MČ Praha 21, jednosměrky, dopravní komise RMČ, Odbor majetku a investic ÚMČ a nedodržování usnesení ZMČ“  ZDE.

… a informace Ing. Hartmana o následných  interpelacích na jednání ZMČ dne 19.3-2018 v souhrnném článku k jednání ZMČ  „Jednání ZMČ Praha 21 dne 19.3.2018, ohlédnutí OÚ – referendum a jednosměrky“  ZDE:

„Interpelaci jsem směřoval na tajemníka ÚMČ Ing.  Josefa Orlovského a Ing. Josefa Roušala (vedoucí Odboru majetku a investic ÚMČ Praha 21) s dotazem na písemný podklad dokládající, kdo povolil či uložil realizovat dopravní opatření jinak,  než je uloženo  platným usnesením ZMČ.

Druhou interpelaci jsme směřoval na radního RMČ Praha 21 za dopravu Jana Slezáka, aby seznámil pracovníky OMI a Dopravní komisi, které je členem, jejíž členy sám navrhuje a schvaluje a která je jeho poradním orgánem, s dokumentem Dopravní generel, který je platným usnesením ZMČ. Požádal jsem také o pomoc v tom, aby případné vynucené změny implementace byly ÚMČ opět schvalovány se stejně širokým posouzením jako původní  generel a schváleny zastupitelstvem. Bez schválené změny musí platit původní řešení. Není možné, aby úřad, byť v dobrém úmyslu, implementoval cokoli jinak, než bylo zastupiteli scháleno a co není zastupiteli a standardním oponentním řízením legitimizováno.

Požádal jsem také Kontrolní výbor ZMČ Praha 21, aby v rámci své zákonné kontrolní funkce prověřil plnění usnesení ZMČ17/0212/13 ze dne 16.12.2013, kterým se „schvaluje Dopravní generel a generel cyklistické dopravy v MČ Praha 21, které jsou nedílnou součástí originálu usnesení“.“

 

Předchozí k tématu v ON – sdělení OMI ÚMČ P21 z 28.2.2018 ZDE.

AKTUALIZACE I 10.4.2018: FOTO Hodkovská

 

AKTUALIZACE II: odpovědi na interpelace zastupitele Ing. Hartmana (Otevřený Újezd) podrobně na webu OÚ dne 23.4.2018 ZDE.

Plány a generel mají být živé dokumenty s nejvyšší platností odvozenou od mandátu ZMČ. Úkolem odboru a odborných orgánů popřípadě komisí je dohlížet nad jejich implementací a aktuálností a v případě rozporů poskytovat odborné podněty k posouzení změn se strany ZMČ. Pokud se to neděje, orgány ÚMČ a komise selhávají. To je situace popisovaná v druhé části vyjádření vedoucího OMI, kde se dovídáme, co všechno nevyhovuje aktuálním potřebám a podmínkám, ale nikde jsem neviděl podnět k aktualizaci diskutovaného usnesení. OMI toto konstatuje, sděluje, že z tohoto důvodu nekoná, ale ZMČ nikdo odpovídající odborné posudky a návrhy na vhodnou aktualizaci generelu nebo dodatkování neposkytuje.

Vše výše napsané neplatí jen o dopravě, dopravním generelu, ale obecně. To je důvod proč má smysl o tom takto široce psát a diskutovat.

Dokud ÚMČ nenaučí správně plnit usnesení, dokud nebudeme schopni pracovat s živými plány a dokumenty, které se jednou řádně a důkladně připraví a současně pružně, ale korektně aktualizují, budeme mít ve skříni jen mrtvé koncepty a naše zaostávání za ostatními MČ se nezlepší. Místo promyšlených plánů vzešlých z práce mnoha jednotlivců, které se postupně během implementace dále zdokonalují, budeme mít kolem sebe jejich polofunkční diletansky flikované trosky, které do nás a do sebe navzájem ve veřejném prostoru smutně narážejí.

Související příspěvky