Ne všechno funguje ... Víme o tom a pracujeme na nápravě. Děkujeme za pochopení.

O čem se jednalo na schůzce se spolky v Újezdě nad Lesy

Setkání se spolky v Újezdě nad Lesy ve středu 23.3.2016 se konalo přibližně po roce od loňského svolání spolků, nazvaného „kulatý stůl“, kdy se spolky měly představit tehdejšímu novému vedení radnice, informovat o své činnosti a přednést náměty pro zlepšení své činnosti. Z loňských svolavatelek „kulatého stolu“ z hnutí ANO (radní Zátková, radní Punová a paní Ponicová) dnes zbyla pouze paní Ponicová, referentka grantové podpory a koordinátor místní Agendy 21, a k úkolům a otázkám, které vzešly z minulé schůzky, se nevrátila ( oficiální zápis z loňské schůzky najdete pod článkem).

Letošní „kulatý stůl se spolky“ moderovala paní Ponicová a starostka paní Karla Jakob Čechová, k přednesení námětu Kalendária byl přizván předseda Komise volnočasových aktivit pan Petr Mach.

Setkání se účastnili četní zástupci spolků (dle presenční listiny MČ), členové Komise volnočasových aktivit (KVA), členové vedení MČ, v jejichž gesci jsou spolky a spolková činnost: starostka paní Čechová a radní paní Jenšovská (radní pan Jeníček se dopředu omluvil z důvodu služební cesty) a zastupitelé: paní Dastychová ( KVA), pan Duchek ( Spolek Oko) a pan Hartman ( Újezdský STROM).

Na úvod pozvala paní Ponicová přítomné na seminář o využívání principů místní Agendy 21 v naší MČ, která se bude konat ve středu 30.3.2016 od 17 h opět v sále ÚMČ P21 pod vedením místostarosty a radního MA21 pana Roušara.

1.Jako první bod programu byla informace o tom, že úřad připravuje systém Kalendária, do něhož budou spolky moci  zapisovat své plánované aktivity a pravděpodobně je i sdílet, aby nedocházelo ke kumulaci akcí z důvodu vzájemné neinformovanosti.

2.Druhým bodem byl zopakovaný požadavek spolků na inventarizaci majetku MČ  včetně technického zabezpečení pro možné zapůjčení spolkům, který zazněl již před rokem. Zpracování seznamu inventáře a  podmínek zapůjčení bude dle vyjádření paní starostky a paní Ponicové provedeno. Připomínka z pléna o vloni uvažovaném společném seznamu či  formuláři, kam by i spolky mohly zanést své vybavení, které jsou ochotny půjčovat ostatním, nenašla odezvu ani u MČ, ani u přítomných zástupců spolků.

3.Třetím bodem byly informace a krátká diskuse o Levelu ( Polyfunkční dům, Staroújezdská 2300). K důvodům současného stavu a dlouhodobé nemožnosti udržet nájemce paní starostka zopakovala fakta o špatném projektu celého domu a to včetně sálu, který se pro nevyhovující rozměry nedá komerčně využívat např. pro mezinárodní soutěže. Též informovala o částce 650 tis ročně, kterou MČ na provoz či pouhou existenci domu platí a o tom, že zachování špičkového vybavení dnes již rok nevyužívané kuchyně je vázáno dotačními podmínkami do r. 2021. Pan Veselý (Spolek Oko) požádal o zpřístupnění dokumentu k dotaci a jejím podmínkám, což paní starostka slíbila vyhledat. Více se k podmínkám, za nichž se polyfunkční dům stavěl, diskuse dále nevedla, pouze paní starostka vyvrátila opakované tvrzení paní zastupitelky Dastychové, že dům byl stavěn pro umístění pobočky České Pošty. Dle vyjádření paní starostky žádná smlouva ani doklad o jednání s Poštou nejsou a stavební dispozice je pro potřeby Pošty od projektu po nynější stavbu naprosto nepoužitelná.

Paní starostka informovala o plánu RMČ z r. 2015 o přeměně Levelu, tj. patra Polyfunkčního domu, na Dům dětí a mládeže. Zhruba by se mělo jednat o stavební přestavbu prostoru restaurace a dále mobilní úpravu sálu, který by ale zůstal zachován pro společenské akce obce. Důvodem je snaha převést náklady na přestavbu a další provoz na MHMP. K dosažení tohoto záměru je nutné prominutí dotační lhůty a nutná je spolupráce s  MHMP.
K uzavřeným podzemním garážím paní starostka uvedla, že MČ přestala vytápět vjezd a využití garáží se v r. 2015 neřešilo.

V krátké diskusi padnul opakovaný návrh z pléna o využití kuchyňského vybavení ke komerčním účelům pro pořádání kursů vaření či nyní populárních kuchařských soutěží a show. K dotazu na projekt na umístění myčky v podzemních garážích, pro který bylo vedeno územní řízení na SÚ v r. 2013, nebyly uvedeny žádné informace. Opakovaně zaznělo rozčarování zástupců spolků z existence extrémně nákladné a neúčelné budovy, která je od svého vzniku v r. 2009 vnímána jako promarněná šance na rozvoj spolkového a společenského života obce.

Jako osoba, která má na ÚMČ P21 nyní na starost vyřizování žádostí o pronájmu ( sálu?), byla uvedena  sl. Nedomelová, tel: 281 012 958.

4.Čtvrtým bodem byly náměty spolků, v nichž zazněl požadavek Kynologického klubu na včasnou informovanost o plánovaných akcích v sousedství (konkrétně psího cvičiště) a to na základě dvou již proběhlých akcí –  obnovy pěší cesty a revitalizace rybníka. Požadavek včasné informovanosti ze strany MČ podpořil spolek Újezdský STROM s poukázáním na to, že jak cesta, kterou spolek obnovoval z grantu Hl.m.Prahy,  tak cvičiště, pronajaté Kynologickému klubu, tak rybík, pronajatý újezdským rybářům,  jsou v majetku MČ. Diskuse dále přešla do posledního projednávaného bodu:

5.Pátým bodem byla informace MČ o tom, že podle zákonné úpravy je nyní nutné, aby grantové žádosti projednávalo Zastupitelstvo, nikoli Rada MČ, jak tomu bylo doposud. Spolky byly požádány, aby o spoluúčast MČ v grantových projektech žádaly MČ již koncem předchozího roku, aby MČ se spoluúčastí počítala při sestavování rozpočtu a mohla žádostem v následujícím roce vyhovět. V diskusi zazněl námět pro spolky od zastupitele pana Hartmana (Újezdský STROM), aby spolky využívaly i externí granty, které vypisuje Hl.m. Praha, různé nadace i ministerstva. Tímto způsobem mohou spolky do Újezda přinášet hodnoty, které MČ není schopná se svého omezeného rozpočtu hradit. Připomínku toho, že pro některé spolky je zpracování žádosti v Grantovém programu MČ P21 maximum úřední agendy, které zvládnou vlastními silami, uplatnila paní Štrasmajrová (SPCCH). Pan Lameš ( Spolek Oko) vyjádřil názor, že předloženými informacemi MČ uvádí spolky v omyl a je to jinak, než zde zaznělo. Jako příklad uvedl blíže nespicifikované granty Hl.m.Prahy. Na výzvu paní starostky a pléna, aby vysvětlil, jak  je to tedy správně, odmítnul odpovědět. Zita Kazdová (Újezdský STROM) požádala MČ o zpracování systematického postupu, jak a kdy mají spolky městkou část žádat o souhlas s externí žádostí, případně o spoluúčast. Připomněla, že termíny jednotlivých výzev, stejně jako doba podání žádosti jsou různé podle toho, jaká instituce granty vypisuje.

Po poděkování za účast se na závěr s přítomnými rozloučila paní Ponicová, která z  ÚMČ P21 odchází přibližně k 15.4.2016.

Schůzka trvala od 18 do 19:30.

Pro Otevřené noviny zaznamenala
Zita Kazdová
24.3.2016

Zápis z loňského  „Kulatého stolu“ se spolky, který se konal 14.4.2015:

 

 

Související příspěvky